آنها عمال اسرائیل اند و خطرشان برای اسلام و ایران نزدیک

بهائیان عمال اسرائیل اند و خطرشان برای اسلام و ایران نزدیک؛ قرآن کریم و دین در معرض‏ خطر است و دولت‏ها ناظر هستند و آن را‏ تأیید می‏کنند. این در حالی است که با سکوت و کناره‏گیری‏ همه چیز را از دست خواهیم داد.

خبرگزاری شبستان: گسترش نفوذ استعمار در ایران و افزایش تماس ایرانیان با فرهنگ اروپایی در کنار استبداد شاهان، زمینه را برای ظهور حرکت‏های جدید اجتماعی فراهم کرد. در این شرایط بهائیت‏ به عنوان نگرشی وارداتی و سکولار در ایران ظاهر شد و در مقابل حرکت‏های احیاگر سنت‏های ملی دینی ایستاد. این فرقه با هدف‏ قرار دادن مهم‏ترین اصول اعتقادی تشیع هرگونه تحرک مذهبی و سیاسی‏ را زیر سؤال برد و درست به همین دلیل بود که در عصر پهلوی دوم رژیم‏ شاه دست بهاییان را در همه زمینه‏ها باز گذاشت تا اندیشه مبارزه‏های‏ مذهبی را که امام خمینی (ره) سمبل آن شناخته شده بود، از میان بردارد.

همانگونه که در مطلب گذشته بیان شد، پس از رحلت آیت الله بروجردی که از بزرگ پرچمداران مبارزه با بهائیت در دوره طاغوت بود، امام خمینی (ره) در صف نخست این مبارزه قرار گرفتند.

ایشان آورده اند: «اسلام و مذهب مقدس جعفری‏ سدی است در مقابل اجانب و عمال دست‏نشانده‏ آن‏ها...قرن‏هاست که با نیرنگ‏های مختلف برای‏ شکستن این سد نقشه می‏کشند. گاهی از راه‏ مسلط کردن عمال خبیث خود بر کشورهای‏ اسلامی و گاهی از راه ایجاد مذاهب باطله و ترویج بابیت و بهائیت و وهابیت...با زنده بودن‏ این مکتب بزرگ هرگز اجانب غارتگر به آرزوی‏ غیرانسانی خود نمی‏رسند، ناگزیر هستند مذهب‏ مقدس تشیع و روحانیت را که پاسداران آن هستند،به هر وسیله تضعیف‏ کنند و بکوبند.»

 

با سکوت و کناره گیری همه چیز را از دست می دهیم

از دیدگاه امام‏ (ره) بهائیت از عمّال اسرائیل است: «آقایان باید توجه فرمایند که بسیاری‏ از پست‏های حسابی به دست این فرقه‏ است که حقیقتا عمال اسرائیل هستند. خطر اسرائیل برای اسلام و ایران بسیار نزدیک است. پیمان اسرائیل در مقابل‏ دولت های اسلامی یا بسته شده یا می‏شود. لازم است علمای اعلام و خطبای‏ محترم، سایر طبقات را آگاه فرمایند که‏ در موقعش بتوانیم جلوگیری کنیم. امروز روزی نیست که به سیرهء سلف صالح‏ بتوان رفتار کرد. با سکوت و کناره‏گیری‏ همه چیز را از دست خواهیم داد.»
صراحت لحن امام‏ در افشاگری چهره سیاه این فرقه ضاله، هراس سران بهائیت را برانگیخت. ایشان‏ در یک برهه با اطلاع از تصمیم دولت‏ برای اعزام دو هزار نفر از بهائیان برای‏ شرکت در جلسه بهائیت در انگلستان، اعتراض شدیدی به رژیم کردند: «دو هزار نفر با کمال احترام،با دادن‏[...] پانصد دلار ارز به هریک،پانصد دلار از مال این ملت مسلم به بهایی داده‏اند، ارز داده‏اند،به هریک هزار و دویست‏ تومان تخفیف هواپیما؛ چه بکنند؟بروند در جلسه‏ای که بر ضد اسلام در لندن‏ تشکیل شده است،شرکت کنند.»
ایشان در برهه‏ای دیگر ضمن هشدار درباره ابعاد نفوذ و سلطه بهائیان در ایران اظهار می‏کنند: «...این جانب حسب وظیفهء شرعیه به ملت ایران و مسلمین‏ جهان اعلام خطر می‏کنم. قرآن کریم و اسلام در معرض‏ خطر است. استقلال مملکت‏ و اقتصاد آن در معرض قبضهء صهیونیست‏هاست که در ایران‏ به‏[صورت‏]حزب بهایی ظاهر شدند و مدتی نخواهد گذشت‏ که با این سکوت مرگبار مسلمین، تمام اقتصاد این‏ مملکت را با تأیید عمّال خود قبضه می‏کنند و ملت مسلمان‏ را از هستی در تمام شؤون‏ ساقط می‏کنند. تلویزیون ایران‏ پایگاه جاسوسی یهود است و دولت‏ها ناظر آن هستند و از آن‏ تأیید می‏کنند.ملت مسلمان تا رفع این خطرها نشود،سکوت‏ نمی‏کند و اگر سکوت کند در پیشگاه‏ خداوند قاهر، مسؤول و در این عالم‏ محکوم به زوال است.»

 

تساوی زن و مرد؛ دیکته بهائیت به شاه

امام همچنین‏ برخی از اصول اصلاحات شاه را ملهم‏ از تقویم بهائیان دانسته می‏گویند: «شما آقایان در تقویم دو سال پیش از این یا سه سال پیش از این بهایی‏ها مراجعه‏ کنید، در آن‏جا می‏نویسد: تساوی حقوق‏ زن و مرد رأی عبد البها؛ آقایان هم از او تبعیت می‏کنند، آقای شاه نفهمیده‏ می‏رود بالای آن‏جا می‏گوید: تساوی‏ حقوق زن و مرد، آقا این را به تو تزریق‏ کردند، تو مگر بهایی هستی که من‏ بگویم کافر است بیرونت کنند. نکن این‏ طور...نظامی کردن زن رأی عبدالبهاء؛ آقا تقویمش موجود است، نگوید نیست، شاه ندیده این را؟اگر ندیده مؤاخذه کند از آن‏هایی که دیده‏اند و به این بیچاره‏ تزریق کرده‏اند که این را بگو.»
 

با تبعید امام (ره)، علمای دیگر هرچند مخالفت‏هایی با فعالیت‏ این فرقه ضاله داشتند، اما این‏ مخالفت‏ها هرگز به صلابت‏ برخورد آیت الله برجردی و امام‏ خمینی (ره) نبود. همین امر موجب‏ رشد سریع بهائیت در تمام‏ ارکان حکومتی نظام شاهنشاهی‏ شد تا این‏که در بهمن 1357 با -بازگشت امام خمینی(ره)ریشهء -بهائیت سوزانده شد.
حدود یک ماه قبل از پیروزی انقلاب در دی‏ ماه 7531 دکتر کوکلر، استاد دانشگاه روتگرز آمریکا در مصاحبه‏ای که با امام خمینی(ره)انجام داد، دیدگاه‏ ایشان را دربارهء بهاییان جویا شد. امام (ره)در پاسخ‏ به سؤال وی که پرسیده بود «آیا برای بهایی‏ها در حکومت آینده آزادی‏های سیاسی و مذهبی وجود دارد؟»، فرمودند: «آزادی برای افرادی که مضر به حال‏ مملکت هستند داده نخواهد شد.» و ی دوباره پرسید: «آیا آنان برای انجام مراسم خود آزادی خواهند داشت؟» و امام (ره) با صراحت پاسخ داد: «خیر».پس از پیروزی‏ انقلاب نیز امام خمینی(ره)در پاسخ به اعتراض رئیس‏ جمهور وقت آمریکا به محکومیت بهاییان در ایران، طی سخنانی به شدت واکنش نشان دادند.(صحیفه‏ نور،ج 71،ص 662-762).


پایان پیام /
 

کد خبر 157632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha