معرفی بازی و انیمیشن با موضوع میراث فرهنگی و گردشگری

معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با اشاره به گستردگی برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: برنامه های هفته پژوهش امسال صرفاً مختص پژوهشگاه نیست بلکه در وزارتخانه و استان‌های تهران، یزد، گیلان و خوزستان و آذربایجان غربی نشست‌های تخصصی و موضوعی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در آستانه هفته پژوهش و فناوری در نشست خبری برنامه‌های این هفته را با حضور معاونان این پژوهشگاه  تشریح کرد.

در این نشست «ذات‌الله نیکزاد» ، معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری  با اشاره به گستردگی برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت:  امسال  برنامه های هفته پژوهش  صرفا مختص پژوهشگاه  میراث‌فرهنگی و گردشگری نیست بلکه در این برنامه‌ها وزارتخانه و استان ها را نیز مشارکت داده ایم؛ برنامه های هفته پژوهش در  استان‌های تهران، یزد ، گیلان و خوزستان و آذربایجان غربی با برگزاری نشست های تخصصی و موضوعی برپا خواهد شد .

وی افزود: در کاخ گلستان، دانشگاه کارآفرینی دانشگاه تهران و توسعه منابع آب و نیرو نشست‌های مشترک برگزار می‌شود، همچنین نشست گردشگری پایدار، گردشگری سبز با همکاری دانشگاه‌ها برپا خواهند شد. همچنین  در معاونت های تخصصی وزارتخانه نیز نشست‌های تخصصی با حضور مدیران و معاونان برگزار خواهد شد. در حوزه صنایع دستی، معاونت بافت و گردشگری نشست خواهیم داشت و طرحهای برتر حوزه گردشگری تقدیر می‌شود.

معرفی بازی و انیمیشن با موضوع میراث فرهنگی و گردشگری

معرفی بازی و انیمیشن با موضوع میراث فرهنگی و گردشگری

معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری  از برپایی نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش در موزه ملی خبر داد و گفت:  در این نمایشگاه تازه‌های نشر و فعالیت‌های باستان شناسی از غار علیخورنده گرفته تا سایر کاوش‌ها معرفی می‌شود و از نقشه باستان شناسی رونمایی می‌شود و همچنین دستاوردهای امور پایگاه های میراث و پژوهشکده زبان شناسی و مردم شناسی و میراث طبیعی و گردشگری ارائه خواهد شد.

ذات‌الله نیکزاد  با اشاره به انتشار صدمین شماره مجله اثر پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری  گفت: مجله اثر مجله هنر و معماری امسال به صدمین شماره خود رسیده و به نوعی انتشار متداوم آن در ایران یک رکورد محسوب می شود، از این روند و دستاوردهای آن نیز رونمایی خواهد شد.

در این نشست همچنین «مهدیه برد»، معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با اشاره به فعالیت‌های استارت اپی و بازی‌های انیمیشنی در در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: همزمان با نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش بازی گلابگیری کاشان، بازی شهر سوخته، بازی‌های کارتی، استارت آپ، انیمیشن با محتوای کاوش و پژوهش برای کودکان و نوجوانان معرفی‌ می‌شود.

در این نشست «ولی تیموری »، رییس مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی وگردشگری گفت: در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش پژوهشگاه میراث‌فرهنگی وگردشگری ۲۱ عنوان کتاب آماده شده اما از این تعداد از ۱۵ عنوان کتاب رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1737321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha