«نقش ماندگار» در کلک خیال به دیوار رفت

نمایشگاه گروهی « نقش ماندگار» با هدف ارتباط میان اعضای گروه نقاشان پشت شیشه ایران و موزه‌های کشور در نگارخانه کلک خیال برپا شده است و در آن ۳۱ اثر نقاشی پشت شیشه به نمایش درآمده که قرار است به موزه امیر سمان اهدا شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه گروهی « نقش ماندگار» روز جمعه ۲۹ دی با نمایش ۳۱ قطعه تابلوی نقاشی پشت شیشه از نقاشان پشت شیشه ایران در نگارخانه کلک خیال افتتاح شد و تا ۶ بهمن در این محل برپاست.

«نقش ماندگار» در کلک خیال به دیوار رفت

آثار به نمایش درآمده در «نقش ماندگار» با تکنیک پشت شیشه و موضوعات گوناگون خلق شده است ؛ این نمایشگاه با هدف ارتباط میان اعضای گروه نقاشان پشت شیشه ایران و موزه‌های کشور برپا شده است تا هنرمندان نسل امروز در سطحی وسیع از کشور معرفی شوند و نقاشی پشت شیشه را که هنری مهجور است به علاقمندان فرهنگ و هنر ایرانی در گوشه و کنار سرزمینمان معرفی کند.

«نقش ماندگار» در کلک خیال به دیوار رفت

«نقش ماندگار» در کلک خیال به دیوار رفتدر مراسم افتتاحیه نمایشگاه گروهی « نقش ماندگار» بابک تن، مدیر نگارخانه کلک خیال، شمیم لیاقتی ، مدیر کانون کلک خیال، سعید رضاخان، رییس انجمن نقاشان پشت شیشه و بهزاد نقاش، هنرمند و پژوهشگر در زمینه نقاشی پشت شیشه درباره هنر نقاشی پشت شیشه سخنرانی کردند.

«نقش ماندگار» در کلک خیال به دیوار رفت

«سعید رضاخان »،مدیر انجمن نقاشان پشت شیشه ایران که به پدر نقاشی پشت شیشه ایران شناخته می شود در سخنانی به تاریخچه نقاشی پشت شیشه در ایران از دوران باستان تا دوران قاجار و سپس پهلوی دوم اشاره کرد و پس از آن به چرایی و چگونگی این هنر پرداخت و شیوه‌های کلاسیک را شرح داد. در انتها نیز از رویدادهای ۱۰ سال گذشته و تحول این هنر در ایران گفت که چگونه مسایل اجتماعی می‌تواند بر روی هنر تاثیر گذارد.

«نقش ماندگار» در کلک خیال به دیوار رفت

در نمایشگاه « نقش ماندگار» آثار هنرمندانی چون رویا احمدی ، تسنیم استاد رمضان ، آرام امینی ، عاطفه باقری ، میثم پناهی ، عاطفه تقی پور ، طوبی جانزاده ، آذر حق شناس (ویدا) ، سعید رضاخان ، منا رفیعی ، پروین رنجبری ، راحیل زمردی ، زهرا سلمانی نژاد مهرآبادی ، سنا سلمانی نژاد ، سینا سلمانی نژاد ، سمیرا سادات صادق شیرازی ، نوشین طاهران پور ، زهرا طاهری ، نادره علی اصغریان ، نسرین غلامی فر ، فهیمه فروتنی ، فرشته فروغی ، مهری کاتوزی‌ ، شمیم لیاقتی ، زینب محرابی ، زهرا مرادخانی ، محمدرضا محمدی (بنیامین) ، فاطمه معمار ، هانی نجم ، امیر نقاش و بهزاد نقاش برای نخستین بار به نمایش درآمده است .

«نقش ماندگار» در کلک خیال به دیوار رفت

«نقش ماندگار» در کلک خیال به دیوار رفتنمایشگاه نقش ماندگار تا روز جمعه ۶ بهمن برای علاقمندان به نقاشی پشت شیشه قابل بازدید است و در روز اختتامیه این نمایشگاه خانم زهرا مرادخانی کارگاه آموزشی در رابطه با خط نقاشی پشت شیشه برگزار می‌کند.

«نقش ماندگار» در کلک خیال به دیوار رفت

قرار است مجموعه آثار به نمایش درآمده درنمایشگاه «نقش ماندگار» به موزه امیر سمنان اهدا شود. علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه «نقش ماندگار» می توانند تا روز ۶ بهمن هر روز از ساعت ۹ بامداد تا ۲۰ به نگارخانه کلک خیال در خیابان پیروزی ، خیابان شکوفه ، خیابان شهید کاظمی ، فرهنگسرای اخلاق مراجعه کنند.

پایان پیام/

کد خبر 1745240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha