علی‌رغم تبلیغات منفی، بیش از ۵۰ درصد مردم دنیا می‌توانند به ایران سفر کنند

ضرغامی با اشاره به لغو یکطرفه روادید گردشگری ایران در ۳۳ کشور، گفت: علی رغم همه تبلیغات منفی علیه ایران بیش از ۵۰  درصد مردم دنیا می توانند به ایران سفر کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با حضور رییس جمهور، دبیر کل سازمان میراث گردشگری و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل بین المللی نمایشگاه اجلاس سران افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه «عزت الله ضرغامی»، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به کارنامه موفق دولت سیزدهم در حوزه گردشگری گفت: کارنامه دولت مردمی در حوزه گردشگری کارنامه موفقی است و جا دارد از همه حمایت های آقای رییس جمهور تشکر کنم. کارهای ریز و درشت بسیاری در دولت انجام شده است و بخشی را معاون محترم گردشگری به آن اشاره کرده اند. شاید مهمترین کاری که در ابتدای دولت انجام دادند، آغاز صدور روادید گردشگری بود که به دلیل کرونا متوقف شده  و همین موضوع کمکی به گردشگری کشور کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به لغو روادید یک طرفه برای اتباع ۳۳ کشور اظهار کرد: لغو یک طرفه روادید  ایران برای ۳۳ کشور تصمیم شجاعانه و تاریخی بود که با شجاعت رییس جمهور انجام شد و از بهمن ماه  امسال اعمال این قانون برای ۲۸ کشور آغاز شد. 

ضرغامی با بیان اینکه مروز بیش از ۵۰ درصد جمعیت دنیا می توانند بدون اخذ ویزا تنها با خرید یک بلیت از جمهوری اسلامی و جاذبه های گردشگری ایران دیدن کنند، اظهار کرد: ما درهای ایران را به روی دنیا باز کرده ایم. علی رغم همه تبلیغات منفی علیه ایران بیش از ۵۰ درصد مردم دنیا می توانند به ایران بیایند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  تصریح کزد: در برنامه هفتم توسعه کشور برنامه های متعددی در زمینه گردشگری به تصویب رسیده است.

وی بیان کردد: اگر گردشگری حالش خوب باشد و سلامت و پر قدرت باشد، حال همه را خوب می کند و خیلی از آسیب ها را در کشور برطرف می کند.

ضرغامی با اشاره به توسعه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری یاد آور شد: در جمهوری اسلامی که مزیت های گردشگری در آن نسبت به کشورهای دیگر بالاست و گردشگری در حوزه های  تاریخی، اکو توریسم، مذهبی و سلامت برپاست ، ضروری است  در همه این حوزه ها سرمایه گذاری انجام شود. اگر در این حوزه ها سرمایه گذاری  درستی صورت بگیرد اثرات آن را می توان در حوزه اقتصاد، فرهنگ، دیپلماسی و حتی امنیتی دید.

وی تصریح کرد: اگر قرار است به توصیه های مقام معظم رهبری برای رشد هشت درصدی کشور توجه داشته باشیم، بخش مهمی از این در حوزه گردشگری است، ضروری است که در این حوزه سرمایه گذاری شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: اگر درها را به روی مردم دنیا باز کنیم باید زیرساخت هایمان آن طور که شایسته این راهبرد است، آماده شود. در حوزه گردشگری حدود چهارصد  همت پروژه گردشگری که بیش از یک سوم پروژه های ساخت و ساز بوده است، بهره برداری شده و تا پایان دولت نیز ۱۰ همت پروژه افتتاح خواهد شد.

وی اظهار کرد: به نسبت ظرفیتی که امروز در حوزه گردشگری در کشور وجود دارد باید بخش های دیگر دولت نیز جهشی و انقلابی فعالیت کند، همچنین معاون رییس جمهور باید در جهت حل و فصل مشکلات گردشگری درربین دستگاه ها نقش آفرینی کنند تا اینومشکلات نرتفع شود؛ همین موضوع می تواند نقش بسزایی در رونق گردشگری داشته باشد.

پایان پیام/

کد خبر 1749687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha