«هاتف اصفهانی» شاعر نامدار قرن دوازدهم در برنامه «جام جم» رادیو ایران مرور می‌شود

زهرا صالحی با بیان اینکه برنامه‌سازان رادیو ایران در راستای اجرای طرح «هفته‌های ایرانی» این هفته به استان «اصفهان» سفر کرده‌اند، گفت: برنامه «جام جم» جمعه ۲۷ بهمن مروری بر آثار «هاتف اصفهانی» شاعر نامدار قرن دوازدهم دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «جام‌جم» به تهیه‌کنندگی سیده زهرا صالحی  اجرای حسن همایی جمعه‌ها ساعت ۲۳:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«سیده‌زهرا صالحی» ، تهیه‌کننده رادیویی درباره موضوع این هفته برنامه «جام جم» به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان  گفت: برنامه‌سازان رادیو ایران در راستای اجرای طرح «هفته‌های ایرانی» این هفته به استان «اصفهان» سفر کرده‌اند، از همین رو برنامه «جام جم» نیز مروری بر آثار «هاتف اصفهانی» شاعر نامدار قرن دوازدهم دارد.

وی اظهار کرد: سید احمد حسینی متخلص به «هاتف» در شهر اصفهان متولد شد. وی از سبک سعدی و حافظ پیروی می‌کرد و قطعات نغز زیبایی سرود. ترجیع بند معروف وی که دارای پنج بند و در موضوع وحدت وجود است، «هاتف» را به حریم استادان بزرگ نزدیک می‌کند.

تهیه کننده برنامه «جام جم» افزود: علاوه بر مرور اشعار این شاعر نامی اصفهان در بخش دیگری از برنامه اشعار «مهدی جهاندار» شاعر آیینی و سیاسی اصفهانی که دو مجموعه شعر به نام «عشق سوزان است» و «مرتد» نیز از او به چاپ رسیده است بررسی می شود.

پایان پیام/

کد خبر 1750117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha