پیش بینی بیش از ۱۰۰ برنامه شاخص برای گرامی داشت نیمه شعبان در کهگیلویه و بویراحمد

معاون اجرایی بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت گرامی داشت نیمه شعبان بیش از ۱۰۰ برنامه شاخص در همه شهرها و مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرا در دستور کار قرار دارد.

«سید محمد ظاهر سیاوش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: امسال همانند سال‌های گذشته نشست شورای سیاست گذاری مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت اعیاد شعبانیه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

معاون اجرایی بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبات این نشست، گفت: در همه شهرستان‌های استان به ویژه شهرستان بویراحمد چند نفر از متخصصین معارف مهدویت برای پاسخگویی به شبهات عامه مردم به ویژه دانشجویان و آگاهان حضور پیدا می‌کنند.

وی برگزاری احیای شب نیمه شعبان در دو مسجد یا بقعه متبرکه در هر شهرستان را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: آذین بندی و برپایی موکب در شهرهای استان برای نیمه شعبان نیز از دیگر مصوبات این نشست بود که در خیابان مصلی شهر یاسوج این کار صورت می‌گیرد.

سیاوش با اشاره به اینکه نصب پرچم و آذین بندی محل کسب اصناف، اهالی بازار و کسبه، مردم و ادارات نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: برگزاری ایستگاه صلواتی نیمه شعبان در ۱۵ محله شهرهای استان توسط هیئت‌های رزمندگان، مساجد، بقاع متبرکه و مهدیه ها نیز انجام می شود.

معاون اجرایی بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد اجرای برنامه‌های مختلف تولید، تبیین، تبلیغ و زیرنویس توسط صدا و سیمای مرکز استان برای جشن و برنامه‌های دیگر توسط اساتید معارف مهدویت و در صورت امکان عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه نیز در ایام شعبانیه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شب شعر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود، بیان کرد: ایجاد نمایشگاه محصولات مهدوی و کتب مهدویت هر ساله در محل برگزاری جشن ها نیز امسال صورت می گیرد.

سیاوش تزئین موکب‌ها به سبک عشایری توسط اداره کل امور عشایر استان، آماده سازی تزئین خیابان‌های محل برگزاری جشن، برگزاری جشن تکلیف دانش آموزی دختران و پسران در هر منطقه توسط آموزش و پرورش، برگزاری جشن‌های مهدوی در بقاع متبرکه توسط اوقاف و امور خیریه، برگزاری طرح گفت وگوی دانشجویی و دانش آموزی یا پاتوق پاسخگویی به شبهات مهدوی توسط اساتید قرآنی و مهدوی با مسئولیت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش از دیگر برنامه های دهه مهدویت در استان هستند.

معاون اجرایی بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری طرح مهدیه کودک با همکاری امور بانوان استانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سرکشی از خانواده شهدای دفاع مقدس با توجه به تاریخ تولد یا تاریخ شهادت در ایام نیمه شعبان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: تبلیغ میدانی در سطح شهر و بیلبوردها متناسب با موضوع مهدویت و جشن نیمه شعبان با همکاری مشترک شهرداری، سپاه فتح و سایر دستگاه های فرهنگی در مرکز استان و شهرستان ها صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: تهیه جهیزیه جهت برگزاری جشن ازدواج آسان زوج های مهدوی به مناسبت نیمه شعبان با همکاری سپاه فتح استان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی استان، مرکز خدمات حوزه های علمیه، استانداری و ... و همچنین معرفی کارشناس مجرب مهدوی دستگاه های عضو شورای سیاست گذاری بنیاد به دبیرخانه شورای سیاست گذاری نیز از دیگر برنامه های اعیاد شعبانیه است.

سیاوش با اشاره به اینکه برگزاری جشن نیمه شعبان به صورت شاد پیمایی از امامزاده عبدالله (ع) تا خیابان مصلی و برپایی موکب و غرفه در خیابان مصلی نماز جمعه در تاریخ ششم اسفندماه امسال راس ساعت ۹ صبح با همکاری ادارات استان و اقشار مختلف مردمی برگزار می شود، گفت: نور افشانی در میادین شهرها به مناسبت نیمه شعبان در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت توسط سپاه فتح استان انجام می شود.

معاون اجرایی بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اجرای سرود توسط گروه های سرود استانی با همکاری سپاه فتح و جبهه فرهنگی استان و اجرای برنامه های مهدوی از قبیل صبحگاه مهدوی، قرائت دعای عهد، آل یاسین و نشست های مهدوی در مراکز نظامی و انتظامی و برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و فضاسازی و آذین بندی ادارات با موضوع مهدویت و انتظار توسط همه ادارات، نهادها، شرکت ها، بانک ها، مساجد، بقاع متبرکه، مهدیه ها، حسینیه ها و ...نیز از دیگر برنامه های اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت مهدی(عج) است. 

وی برگزاری جشن نیمه شعبان در روستای کتا بخش پاتاوه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری امام جمعه سی سخت و پاتاوه، فرمانداری دنا، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی ناحیه دنا و برگزاری جشنواره شعر مهدویت اقوام در تاریخ یکم اسفند ماه امسال توسط دانشگاه آزاد یاسوج و استانداری را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: ضمن تقدیر و تشکر از ائمه جمعه سراسر استان، برگزاری متناظر برنامه های مصوب مرکز استان در تمامی شهرستان های استان نیز با همکاری و نظارت فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان ها و بخش ها انجام می شود.

سیاوش هماهنگی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با امامان جمعه کل استان جهت پیگیری، برگزاری جشن های دهه مهدویت و اختصاص بخشی از خطبه نماز جمعه به موضوع مهدویت و  همچنین افتتاح مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اکبرآباد و مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) امامت ۱۹ در شب و شام نیمه شعبان نیز انجام می شود.

کد خبر 1750400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha