«مجنون»، «احمد» و «آبی روشن» به عنوان سه فیلم معروف انتخاب شدند

هیئت داوران تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های «مجنون»، «احمد» و «آبی روشن» را به عنوان فیلم‌های برگزیده، شایسته‌ی دریافت جایزه «معروف» معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ مراسم آیین اعطای جوایز بخش تجلی اراده ملی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر و جمعی از هنرمندان و مسئولان یک هفته بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر، ۲۹ بهمن ماه در هتل پارسیان برگزار شد.

در این دوره از جشنواره ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز برای نخستین بار در بخش فیلم «معروف» حضور داشت که فیلم‌های برتر این حوزه توسط هئیت داوران انتخاب و از آن‌ها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین طاهری آکردی، دبیر ستاد امر به معروف تجلیل به عمل آمد.

این گزارش می‌افزاید؛ خانم «زهرا محمودی» مدیرکل امور خانواده و عفاف و حجاب ستاد امر به معروف، آقای «مرتضی حیدری» عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، آقای «سید ابوتراب احمدپناه» عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و خانم «سیدهاجر سلیمی نمین» عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا(س) به عنوان هئیت داوری سه فیلم «مجنون»، «احمد» و «آبی روشن» را به عنوان فیلم‌های برگزیده، شایسته‌ی دریافت جایزه «معروف» معرفی کرده‌اند.

جایزه فیلمنامه معروف، لوح سپاس و تندیس به فیلم «آبی روشن» به نویسندگی آقایان امیر ابیلی و داوود گنجوی به دلیل درک مبتنی بر واقعیت و تجربه‌ی زیسته‌ی شخصیت‌ها، توجه به مفهوم اصیل امر به معروف در پیرنگ اصلی و خرده روایت‌های پیوند دهنده‌ی روایت غالب، شخصیت پردازی صحیح و تبیین اثرات عمیق اجتماعی در زیست افراد، ایجاد اعتماد و وفاق اجتماعی قبل از انتظار اثرگذاری «امر به معروف» تصویرسازی باورپذیر قهرمان داستان که در خط سیر روایت کاملا در انسجام تعلق گرفته است.

جایزه فیلم معروف، لوح سپاس و تندیس نیز به فیلم «مجنون» به تهیه کنندگی جناب آقای عباس نادران به دلیل موقعیت شناسی در درک روح زمانه و شناساندن قهرمانان جهان وطنی و شخصیت پردازی اسطوره‌های ملی، در بیان ظرائف حماسه دفاع شهیدان از ارزش‌های حقیقی اشاعه «معروف» و بذل حقیقی «جان» در جلوگیری از حاکمیت «منکر» که الهام بخش آزادگان جهان رسیده است.

همچنین جایزه فیلم معروف، لوح سپاس و تندیس نیز به فیلم «احمد» به کارگردانی جناب آقای امیرعباس ربیعی به دلیل خلاقیت در انتخاب سوژه(قهرمان اصلی داستان) در بستری غیر از جنگ تحمیلی و فضای مدیریت بحران که «جان امر به معروف» را در دل فداکاری‌های انسانی به نمایش می‌گذارد. درک روح زمانه، انسجام روایی، توجه به عمق و باورپذیر بودن انگیزه‌های رفتاری و موقعیتی شخصیت‌ها در تار و پود دراماتیک داستان که «احمد» را به مثابه اسطوره ای در ذهن مخاطب ماندگار می‌سازد، او که بازخوانی حقیقت زیستش، امر به معروف است نه صرفاً کلام و گفتارش تعلق گرفته است.

کد خبر 1750770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha