مرکز نیکوکاری محسنین جایزه ملی احسان خراسان شمالی را دریافت کرد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مرکز نیکوکاری محسنین از شهرستان شیروان، جایزه ملی احسان را در خراسان شمالی دریافت کرد.

محمدنبی شکیبایی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: طی آیین جایزه ملی احسان، از ۲۰ فعال جهادی در عرصه های مختلف با حضور نماینده ولی فقیه در استان تجلیل شد.

وی خاطرنشان کرد: این افراد جهادی برگزیده بعد از پایش انجام شده، به عنوان گروه های فعال در عرصه های سلامت، مساجد و هیات، عدالت آموزشی، اقتصاد مردمی، بانوان، کشاورزی و پیشرفت منطقه ای انتخاب شدند.

شکیبایی عنوان کرد: روحیه ایثارگری، ارتباط با تمامی اقشار مردمی و خیرین از مهم ترین دلایل انتخاب این فعالان و کنشگران اجتماعی برگزیده استان است.

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی بیان کرد: در واقع بازوی اصلی بنیاد و ستاد برای شناسایی نیازها و رساندن خدمات به دست مردم، همین گروه های مردمی هستند که متعلق به بنیاد احسان نیستند، بلکه همکار بنیاد و ستاد هستند.

شکیبایی با اشاره به افزایش شمار گروه های اجتماعی مردمی، اضافه کرد: براساس آخرین آمارها بیش از ۵۰۰ گروه اجتماعی مردمی در خراسان شمالی فعالیت می کنند که اقدامات آنها محدود به جغرافیای خاصی نیست و تمامی استان را پوشش می دهند.

وی با اشاره به اقدامات ارزنده مرکز نیکوکاری محسنین شیروان افزود: این مرکز در طرح فرزند معنوی (حمایت از ایتام)، ۴۰۵ یتیم تحت پوشش دارد که ۱۱۸ خیر، حامی آنان هستند.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد هزار و ۶۵۰ مددجو تحت پوشش مرکز نیکوکاری محسنین هستند که از این تعداد ۹۳۱ مددجو کمیته امداد و ۷۱۹ غیرمددجو هستند.

کد خبر 1753467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha