تکثیر جلسات قرآنی در مساجد ویژه نوجوانان و جوانان/ تربیت ۱۱۴۰ مربی قرآن برای مساجد

حجت‌الاسلام رضایی از تکثیر جلسات جزءخوانی قرآن در مساجد با حضور نوجوانان و جوانان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اجرای طرح سراج و تربیت ۱۱۴۰ مربی قرآن برای مساجد از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج در ماه رمضان است.

حجت الاسلام «احسان رضایی»، معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برنامه های ماه مبارک رمضان، بیان کرد: در ماه مبارک جمعی از فعالان قرآنی بسیج در جلسه انس با قرآن رهبر انقلاب حضور یافتند و در نمایشگاه بین المللی قرآن نیز بسیج در بخش «هر مسجد، یک پایگاه قرآن» حضور می یابد.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین افزود: از دیگر برنامه های بسیج در مساجد و پایگاه های مقاومت سراسر کشور در ماه رمضان، ترویج حضور جوانان و نوجوانان در برنامه جزء خوانی در مساجد است.

اجرای طرح سراج در مساجد کشور

وی ادامه داد: این همان رویکردی است که در برگزاری اعتکاف برای جذب و همراه کردن جوانان موفق عمل کرد، در ماه رمضان نیز در جلسات جزءخوانی قرآن حضور جوانان و نوجوانان را پیش بینی کردیم که در کنار این جلسات  طرح ملی هم افزای مسطورا در دستور کار پایگاه های مقاومت قرار دارد و هر روز یک آیه و انس با آن را ترویج می کنند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به رونمایی از کتاب سه جلدی «سراج» در بهمن ماه، گفت: این کتاب مبتنی بر قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه است، در جلد اول محورهای اعتقادی، در جلد دوم محور اخلاق و در جلد سوم تکالیف فردی و اجتماعی فرد مسلمان را تشریح می کند.

وی ادامه داد: یک جلد از این کتاب را که شامل ۲۰ درس است به مساجدی که اعلام آمادگی کردند ارسال کردیم و در پایان ماه مبارک آزمون آن را برگزار می کنیم و از برگزیدگان طرح سراج تقدیر به عمل می آید.

برگزاری جشن تکلیف روزه اولی ها در پایگاه های بسیج

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در پایگاه های مقاومت توصیه جدی کردیم که از فرصت ماه مبارک رمضان در برگزاری جشن تکلیف استفاده کنند، تصریح کرد: به پایگاه های مقاومت ابلاغ و تاکید شد تا برای آشنایی بچه ها با مسئله بلوغ شرعی و تکالیف دینی در طول ماه رمضان ریزی کنند و در شب میلاد امام حسن(ع) جشن های تکلیف پایگاهی را داشته باشند این جشن با عنوان جشن روزه اولی ها در استان ها و مراکز استان ها و در دو سطح مسجد و استانی برگزار می شود.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به فعالیت های قرآنی سازمان بسیج در سال ۱۴۰۲، ادامه داد: طرح «۳۰ روز ۳۰ درس»، از جمله برنامه های قرآنی در سال ۱۴۰۲ بود که قریب به ۲۵۰ هزار نفر در برنامه با عنوان دوره دانا با تدریس کتاب «اندیشه قرآنی رهبر انقلاب» شرکت کردند؛ در ماه رمضان برنامه ریزی شده تا در مساجد هر روز یک درس از این کتاب و مفاهیم قرآنی بیان و در پایان ماه مبارک با برگزاری آزمون، از منتخبان تقدیر شود.

افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن در سال ۱۴۰۲ با هدف کار تخصصی آموزشی قرآن

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین از افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن با حضور فرمانده سپاه در سال ۱۴۰۲ در سراسر کشور خبر داد و گفت: این مراکز کار تخصصی آموزش قرآن را در کنار مساجد دنبال می کنند.

وی در ادامه گفت: این دارالقرآن ها تکالیفی در ماه رمضان دارند و هر  کدام دوره تربیت مربی برای ۱۰ نفر را توسط مدرسین برگزار و از ظرفیت های مستعد مسجدی که امکان حضور در دوره تربیت مربی را دارند، دعوت می کنند با این اقدام، ۱۱۴۰ مربی قرآن به مساجد اضافه می شود.

حجت الاسلام رضایی در پایان خاطرنشان کرد: تکلیف دوم این دارالقرآن ها تشکیل کلاس حفظ است و هر کلاس باید بین ۱۵ تا ۲۰ نفر را برای حفظ قرآن آموزش دهد و همراهی کند و تا پایان ماه رمضان جزء ۳۰ قرآن را حفظ کنند در حقیقت به تعداد دارالقرآن ها کلاس حفظ تشکیل و آماری قریب به ۲ هزار نفر در حفظ جزء ۳۰ به جمعیت حافظان قرآن اضافه شود.

کد خبر 1754632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha