اولویت‌های قرآنی بسیج در سال ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی سازمان بسیج مستضعفین در سال گذشته، از برنامه‌های آتی به ویژه در حوزه راه‌اندازی پایگاه قرآن خبر داد.

حجت الاسلام احسان رضایی، معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های قرآنی بسیج در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ مسابقات قرآنی بسیج با بیش از ۷۲۱ هزار شرکت کننده برخط برگزار شد، ویژگی این مسابقات آغاز از مساجد و داشتن بخش های خانوادگی و گروهی بود.

وی افزود: در شب بعثت پیامبر(ص) جشن چهلچراغ آیه ها را در سراسر کشور برگزار کردیم که شادمنه ای قرآنی برای همه بود.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: طرح «سرباز قرآنی» و اعزام کاروان قرآنی بسیح به کرمان را هم داشتیم که به یاد شهدای تروریستی کرمان و شهید سلیمانی در بیت الزهراء(س) کرمان و همزمان در استان های دیگر محافل قرآنی برگزار شد. برگزاری محافل قرآن در دهه مقاومت هم جزء برنامه های ما در سال گذشته بود.

وی تصریح کرد: افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن در سراسر کشور در آستانه دهه فجر انقلاب که در ماه مبارک فعالیت های مطلوبی دارند هم از برنامه های این دارالقرآن ها است.

حجت الاسلام رضایی اضافه کرد: برای دومین سال دوره تربیت مدرس قرآن کریم را برگزار کریم تا این مدرسین بتواند در استان ها دوره تربیت مربی را برگزار کنند، تربیت مدرس دارای ویژگیهای خاصی است و افرادی می توانند در این دوره حضور داشته باشند که سابقه مربیگری داشته و مدرک مربیگری را کسب کرده باشند. اکثر مدرسین در تهران و قم مستقر هستند و طی دو سال اخیر بسیج برای تمام استان ها دوره تربیت مدرس را برگزار کرده است.

وی در ادامه گفت: ابتدای سال ۱۴۰۲ بسیج، موضوع مسجد پایگاه قرآن را در نمایشگاه قرآن مورد توجه قرار دادیم که با استقبال مواجه شد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ از دست اندرکاران حوزه قرآن بسیج تقدیر شد، ابراز کرد: توسعه پایگاه های قرآنی در مساجد از دیگر برنامه های بسیج بود که از ابتدای سال با چهار هزار واحد قرآنی آغاز شد و در پایان سال به بیش از ۱۱ هزار واحد قرآنی رسید؛ این واحدها در دل مساجد مستقر هستند و آموزش های روخوانی و روانخوانی و برگزاری محافل قرآنی و توسعه محافل خانگی را دنبال می کنند.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین افزود: طرح ملی سراج شامل انس با قرآن، صحفیه سجادیه و نهج البلاغه، بیشتر شکل تفسیری و محتوایی دارد و برای این اقدام جلد اول در سال ۱۴۰۱ تولید و در سال ۱۴۰۲ جلد دوم و سوم به چاپ رسید و در حال توزیع است.

وی درباره اولویت قرآنی سازمان بسیج در سال ۱۴۰۳، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی با نگاه راهبردی، توسعه واحدهای قرآنی و پیگیری طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن همسو با مطالبه رهبری معظم انقلاب را دنبال می کنیم.

رضایی یادآور شد: تربیت مربی قرآن برای مساجد و راه اندازی بخش قرآنی پایگاه های مقاومت برای آموزش و محافل قرآن نیز اولویت ما در سال جدید است.

کد خبر 1755288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha