«گوترش» امروز به مرز غزه رسید

دبیرکل سازمان ملل امروز به مرز مصر با غزه رسید و قصد دارد با نیروهای امدادرسانی به رفح دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز(شنبه چهارم فروردین ۱۴۰۳) به مرز مصر با غزه رسیده است تا کمک‌های امدادرسانی به رفح را بررسی کند.

گوترش درطول سفر خود قصد دارد درخواستش مبنی بر آتش بس را به دلایل انسانی تکرار کند. اگرچه فشارهای مجدد بین المللی تاکنون در منصرف کردن رژیم صهیونیستی از حمله زمینی برنامه ریزی شده در رفح جایی که بیشتر مردم غزه درآن پناه گرفته اند، ناکام بوده است.

آنتونیوگوترش امروز قصد دارد نشستی را با نیروهای امداد در سمت مرز مصر – رفح در آن سوی مرز مستقیم شهر غزه جایی که یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی پناه گرفته‌اند، برگزار کند.

گوترش پیش از این نسبت به ادامه جنگ در غزه در طول ماه مبارک رمضان ابراز شگفتی کرد و به گذاشتن سلاح ها روی زمین و آزاد کردن گروگان به مناسبت ماه روزه داری مسلمانان دعوت کرد.

جنگ غزه درحالی وارد صد و شصت و نهمین روز خود شد که بمباران رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف نوار غزه ادامه دارد و بحران انسانی بی سابقه و قطحی به دلیل اجازه ندادن نیروهای اسرائیلی به ورود زمینی کمک‌های بشردوستانه به این منطقه استمرار دارد.

کد خبر 1755815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha