میزبانی بقاع متبرکه از زائران با برنامه‌های فرهنگی

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: هشت بقعه متبرکه این شهرستان در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ با اجرای بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی میزبان زائران و مسافران است.

سعید علیپور، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: هشت بقعه متبرکه امام زاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت، نقی الهادی(ع)، قبور سادات، عبدالرحمن اسطرخی، شیخ مقدم الله آباد، عبدالرضا توده، بابا توکل روستای گلیان و یحیی روستای منصوران برای میزبانی از میهمانان نوروزی آماده شده است.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری با هدف خدمت رسانی به زائران تا پایان تعطیلات نوروزی در این بقاع ادامه دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه این شهرستان میزبان گردشگران و مسافران زیادی در ایام نوروز است برنامه های مذهبی و فرهنگی مناسبی پیش بینی شده است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان عنوان کرد: در جوار امامزادگان شاخص نماز جماعت و دعا، سخنرانی در ایام شهادت، خیمه معرفت ، پاسخگویی به مسائل شرعی و معرفی امامزادگان به مسافران و زائران اجرایی می شود.

علیپور با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در جوار هشت بقعه مذکور خاطرنشان کرد: این امام زادگان در سه سطح قرار گرفتند که ایجاد غرفه‌های معرفت، مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، کرسی‌های تلاوت از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی برپایی سفره افطاری ساده، جزءخوانی قرآن، فضاسازی، برنامه لحظه تحویل سال، برگزاری کلاس برای کودکان، استقرار روحانیون، مراسم لحظه تحویل سال، مراسم شب های احیاء و فضاسازی را از جمله برنامه های اجرایی در این طرح برشمرد.

وی اعزام مبلغان در اجرای این طرح از اواخر اسفند تا ۱۵ فروردین و همکاری آنان با اداره اوقاف شهرستان را از دیگر برنامه های فرهنگی عنوان کرد.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

این شهرستان به دلیل استقرار در مسیر اصلی استان های شمالی کشور به مشهد مقدس، هر ساله پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است که شمار زیادی از آنان در جوار اماکن زیارتی و امامزادگان اقامت می کنند.

کد خبر 1755923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha