اعتماد یکی از سرمایه‌های اجتماعی است

قالیباف اعتماد را یکی از سرمایه های اجتماعی دانست که می تواند بسیار اثرگذار باشد و گفت: اعتماد بین مردم، دولت و ملت، اعتماد بین بخش ها و اقشار مختلف به حفظ وحدت در جامعه اسلامی کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمدباقر قالیباف_ رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز (یکشنبه، ۵ فروردین) در مراسم سالروز شهادت سیدجلالدین اشرف در آستانه اشرفیه اظهار کرد: حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف قم گیلان است.

وی ضمن ادای احترام به تمامی خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران ابراز امیدواری کرد: سال پر خیر و برکتی را در سراسر ایران اسلامی برای گام برداشتن در مسیر حل مشکلات مردم در پیش بگیریم.  

قالیباف یکی از برکات و سرمایه های بزرگ فرهنگی و اجتماعی ایران را اماکن مقدسه از وجود خاندان اهل بیت(ع) دانست و افزود: در کشور شخصیت های بزرگی داریم من جمله حرم سیدجلالدین اشرف که در گیلان است.  

وی افزود: ما مفتخریم که امروز به عنوان یک مسلمان تربیت شده مکتب اسلام و متصل به خاندان اهل بیت(ع) هستیم.

قالیباف تصریح کرد: بدون شک شبکه خاندان اهل بیت(ع) سبب خیر و برکت و عزت ما در ایران اسلامی بوده است و همه ما از این عزیزان تربیت علوی را فرا گرفته ایم.  

وی اماکن مقدسه را بزرگترین سرمایه فرهنگی و اجتماعی دانست و اضافه کرد: بزرگداشت این عزیزان به معنای واقعی یک سنت حسنه است و ارتباط در بعد معنوی دارد.

قالیباف اظهار کرد: بقاع متبرکه باعث انسجام اجتماعی در بین مردم می شود و بزرگداشت امامزادگان جزو سرمایه هایی است که به عنوان یک سنت می تواند این انسجام را برای ما رقم بزند.  

وی با اشاره به فرهنگ جهاد و شهادت تصریح کرد: شهدایی همچون آقاسید جلال الدین اشرف و ۸ هزار شهید گیلانی در همین مسیر و مکتب رشد کردند و در حقیقت مهمترین نکته این است که نباید از ظرفیت بزرگ و عظیم سرمایه های اجتماعی غافل شویم.  

اعتماد یکی از سرمایه های اجتماعی است

قالیباف در ادامه اعتماد را یکی از سرمایه های اجتماعی دانست که می تواند بسیار اثرگذار باشد و گفت: اعتماد بین مردم، دولت و ملت، اعتماد بین بخش ها و اقشار مختلف به حفظ وحدت در جامعه اسلامی کمک می کند.  

وی خاطر نشان کرد: امروز انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی که بر خاسته از مکتب قرآن است از سال ۱۳۴۲ به رهبری امام(ره)، مردی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا قدمی برنداشت، در مسیر تشیع گام برداشته است.  

قالیباف گفت: اگر تشکیل نظام اسلامی و دولت اسلامی را در سرتاسر تاریخ را بنگریم می بینیم که انقلاب اسلامی ایران برآیند همه این مبارزات است و ما شکرانه این امانت الهی را باید به جا بیاوریم.  

وی در ادامه با بیان اینکه مردم خودشان انتخاب کردند و دین را پناه و پیشرانه زندگی خود دانسته و پیش رفتند افزود: خدا به برکت وحدت و قوایی که به مومنین داده است می فرماید «اگر مبارزه کنید موفق می شوید» و اینگونه شد که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.  

قالیباف افزود: اعتقاد مردم به دین هم زندگی مادی و هم زندگی معنوی آنها را تامین می کند و این باور حضرت امام(ره) بود چرا که امام هم به خدا، هم به خود و هم به مردم ایمان داشت.  

وی با اشاره به حوادث در غزه اظهار کرد: معنویت، عقلانیت و معرفت در دفاع از ناموس و کیان ما وجود دارد و مهمترین بحث امام این بود که مردم در دفاع مقدس و جنگ با دشمن حضور داشته باشند.  

قالیباف یکی از اصول مکتب امام و اعتماد مردم را جبهه و دوران جنگ دانست و گفت: شما امروز وقتی حرف از شهید خوش سیرت و دیگر شهدای این استان می زنید و حرف از معرفت در بستر معنویت است.  

وی معجزه مهم در جنگ را حضور مردم در دفاع مقدس دانست  و ادامه داد: از همه اقشار در جنگ حضور داشتند و ازین رو برای کارهای بزرگ باید مردمی سازی کرد.  

اعتماد یکی از سرمایه های اجتماعی است

قالیباف تصریح کرد: باید ویژگی مکتب امام را بر معنویت، عقلانیت و عدالت قرار دهیم و حرکت کنیم.  

وی تعادل و تناسب را برای کمک به برپایی عدالت مهم دانست و گفت: هر مسئولی در هر کجا و هر سمتی ارتباط با مردم را باید به عنوان ارزش بدانند.  

قالیباف کارآمدی دین را در ارتباط با جامعه مهم عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: ایران اسلامی قدرت بزرگ جهان است و باید بدانیم  که امروز کارآمدی دین در جامعه وظیفه ما است.

وی اظهار کرد: مردمی سازی و باور به مردم مهم بوده و در این امر نیاز به رسالت، خلاقیت و تدبیر درست نیاز است.  

قالیباف با تاکید بر اینکه گام اول را باید مسئولین بردارند اذعان کرد: باور به مردم و اقتصاد مردم مهم است، اقتصاد را باید مردمی کنیم زیرا با مردمی سازی و ارتباط مردم با مسئولین بدون واسطه می توان در رفع مشکلات بیشتر کوشید.  

وی ادامه داد: با برنامه هفتم در خانه ملت به عنوان نماینده مردم در مجلس در راستای بستر سازی برای حضور مردم و رفع موانع و سختی ها در مسائل اقتصادی و فرهنگی تلاش میکنیم تا هم مطالبه مردمی و هم مطالبه حضرت آقا از مسئولین را پیگیری کنیم.

گفتنی است، قالیباف در این سفر با چند خانواده شهید در آستانه دیدار و با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.  

اعتماد یکی از سرمایه های اجتماعی است

اعتماد یکی از سرمایه های اجتماعی است

کد خبر 1755947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha