چهار باب از کانون‌های مساجد استان تهران میثاق نامه امضا کردند

چهار باب از کانون‌های مساجد استان تهران، به میزبانی غرفه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و با حضور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، همزمان با سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم،میثاق نامه امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، همزمان با برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ویژه برنامه ای در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری نسبت به تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی در غرفه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برگزار و میثاق نامه ای بین چهار کانون فرهنگی هنری از مساجد استان تهران در دوازده محور به امضای مدیران این کانون‌ها رسید.

مرتضی طاهریان در این آیین طی سخنانی ابراز امیدواری کرد که ضمن بهره برداری از ظرفیت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و ائمه جماعات، موضوع تفسیر و تدبر قرآن کریم مورد توجه قرار گیرد. 

همچنین در ادامه حجت الاسلام سید مصطفی حسینی با اشاره به بخش‌هایی از منویات مقام معظم رهبری نسبت به تقویت فعالیت‌های قرآنی مساجد گفت: از اصلی ترین شئونی که برای مساجد قائل شدند اقامه امر قرآن است. 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد:  طی دوسال اخیر رهبری به شکل متوالی بحث تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی را مطرح کردند، البته این مساله امسال با تاکید خاص معظم‌له همراه بود، لذا امیدواریم که احیای امر قرآن در سطح هشتاد هزار مسجد در سراسر کشور محقق شود که البته این مهم نیازمند همکاری و برگزاری جلسات قرآنی در سطح محلات و خانه ها و مساجد است. 

همچنین در بخش دیگری از این آیین حجت‌الاسلام محمد معرفت، مدیر بخش دانشگاهی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم طی سخنانی اظهار کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، امسال افتخار مدیریت بخش دانشگاهی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را بر عهده دارد و ما در جوار غرفه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور هستیم و امیدواریم ذیل این همجواری، شاهد تعامل هرچه بیشتر باشیم و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری بیش از پیش گام برداریم. 

وی گفت: امیدوارم همکاری مضاعفی بین دانشگاه آزاد اسلامی و کانون‌های مساجد کشور شکل بگیرد، این دانشگاه قریب بر ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی دارد و معتقدیم ظرفیت خوبی در مجموعه دانشگاه آزاد وجود دارد، لذا امیدوارم بتوانیم با ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این دانشگاه، همکاری خوبی را با مجموع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور داشته باشیم. 

 در ادامه زینب شیری جعفرزاده، فرزند شهید مدافع حرم حبیب‌الله شیری جعفرزاده، نیز که حافظ کل قرآن است در این مراسم حضور یافت و از وی تقدیر کردند. 

گفتنی است در ادامه میثاق نامه به امضای مدیران چهار کانون فرهنگی هنری اسوه، شهدای هسته‌ای، حرا، شهید رهنما رسید. 

کد خبر 1756073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha