امام حسن مجتبی(ع) بازوی علمی و نیروی کارآمد برای حکومت علوی بود

حجت الاسلام محدر با یادآوری اینکه امام حسن مجتبی(ع) صاحب دریای کرامت و پرچمدار ولایت است، گفت: آن بزرگوار بازوی علمی، قضایی و نیرویی بسیار کارآمد برای حکومت علوی و شخص امیرمومنان(ع)بود.

حجت‌الاسلام تقی محدر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) به ابعاد شخصیتی و سیره علمی و عملی این حضرت پرداخت و گفت: ایشان دومین امام شیعه و وارث امامت پس از پدرش، امام علی(ع) است.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی برجسته آن حضرت مانند محبت، احترام به ایتام و نیازمندان در جامعه اسلامی، گفت: ایشان به حمایت از ایتام و نیازمندان توجه ویژه‌ای داشتند و همواره به کمک و حمایت از آن‌ها می‌پرداختند.

حجت الاسلام محدر از امام حسن مجتبی(ع) به عنوان الگویی برای تمامی مسلمانان در زمینه حمایت از ایتام و نیازمندان یاد کرد و افزود: این امام بزرگوار حامی ایتام بودند و بخشندگی ایشان بی‌حد و مرز بود و تمام دارایی خود را در راه خدا برای نیازمندان خرج کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان ادامه داد: تواضع، فروتنی، خداترسی، روابط حسنه، احترام متقابل و کمک به بینوایان از دیگر ویژگی های اخلاقی آن حضرت است.

حجت الاسلام محدر با یادآوری اینکه امام حسن(ع) صاحب دریای کرامت و پرچمدار ولایت است، گفت: در یکی از خطبه‌های شعبانیه که مختص ماه رمضان است سفارش به حمایت از ایتام شده و این امر یک مسئله مهم در جامعه اسلامی است.

وی به اهمیت حمایت از ایتام در جامعه در احادیث و روایات اشاره کرد و گفت: زمانی که پیامبر اکرم(ص) در مسجد مشغول خواندن نماز بودند فرمودند؛ ایتام را دریابید و با آنها مانند فرزندان رفتار کنید و حضرت علی(ع) در وصیت خود به حمایت از ایتام تاکید فراوان کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان بر ضرورت حمایت از ایتام تاکید کرد و گفت: اگر از ایتام حمایت نشود به سمت آسیب های اجتماعی و برهکاری هدایت می شوند که این موضوع آسیب های جدی برای جامعه در پی دارد.

به گفته حجت الاسلام محدر، دامنه شخصیّت بی مانند امام حسن مجتبی(ع) آنقدر وسیع و گسترده است که آثار و نشانه های آن در تمام کتابها فراوان به چشم می خورد.

وی با بیان اینکه تواضع، فروتنی، خداترسی، روابط حسنه، احترام متقابل و کمک به بینوایان از ابعاد برجسته زندگی آن سرور جوانان بهشتی است، خاطرنشان کرد: آن بزرگوار بازوی علمی، قضایی و نیرویی بسیار کارآمد برای حکومت علوی و شخص امیرمومنان(ع) بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان تاکید کرد: امام از جمله کسانی بود که از آغاز تا پایان به دفاع از حریم رهبری پرداخته و در جنگ های جمل، صفّین و نهروان فعالانه شرکت جسته، بلکه در بسیج نیروها از کوفه برای مقابله با فتنه طلحه و زبیر، گام های بسیار مثبت و مؤثری برداشته است.

کد خبر 1756115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha