امامزاده‌ها و مساجد کردستان پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری

استان کردستان دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری است اما امسال به دلیل تقارن نوروز و ماه رمضان امام‌زاده‌ها و مساجد تاریخی استان بیش از هرجایی شاهد حضور مهمانان و گردشگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، کردستان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی همواره مورد توجه گردشگران و مسافران نوروزی بوده و هست.

وجود عمارات تاریخی از جمله خسروآباد، مشیردیوان، وکیل الملک، سرهنگ آزموده و عمارت آصف وزیری پای هر گردشگری را به این استان باز می‌کند.

جدای از جاذبه‌های طبیعی، چشمه‌های زیبا، طبیعت دلنواز و دریاچه‌ها و رودخانه‌های استان کردستان که زیبایی این استان را دو چندان کرده است، وجود مساجد تاریخی از جمله مسجد جامع سنندج، مسجد ملامومن، مسجد دومناره سقز، مسجد روستای نگل و سایر مساجد این استان به دلیل معماری زیبایی که دارند علاوه بر اینکه محلی برای عبادت به شمار می‌روند مسافران وگردشگران این استان را به تماشای شاهکار معماری خود وا می‌دارد.

امامزاده‌ها و مساجد کردستان پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری

وجود امام‌زاده‌هایی همچون امام زاده هاجره خاتون، امام‌زاده پیرعمر و امام‌زاده پیرمحمد نیز در شهر سنندج این روزها شاهد جذب گردشگران و مسافران نوروزی است.

برپایی محافل قرآنی در این ایام مبارک نیز به جذابیت‌های معنوی کردستان در سطح مساجد و امام‌زاده‌های استان افزوده است و حضور گردشگران در این اماکن تاریخی و مذهبی موجب آشنایی بیش از پیش آنها با فرهنگ و معنویت کردستانی‌ها می‌شود.

شاهکار بی‌نظیر معماری بناهای تاریخی و مساجد و امام‌زاده‌های استان می‌تواند نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند و حضور پرشکوه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی را در این استان به تماشا بگذارد.

امامزاده‌ها و مساجد کردستان پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری

افزایش تردد گردشگران به کردستان

براساس اعلام منصور مهرزاد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزایش تردد گردشگران به برخی از شهرهای استان از جمله بانه و مریوان موجب شد تا ظرفیت اقامتی این شهرها در روژهای نخست تعطیلات نوروزی به اتمام برسد.

وی بیان کرد: استان کردستان به دلیل جاذبه‌های گردشگری مختلف همچون دریاچه زریوار، منطقه بکر اورامانات، جاذبه‌های تاریخی و مذهبی مورد توجه گردشگران بوده و در ایام نوروز تعداد مسافران و گردشگران استان افزایش می‌یابد.

امامزاده‌ها و مساجد کردستان پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری

آماده‌سازی ۶۱۹ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی

هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز بیان کرد: آموزش و پرورش استان برای پذیرش مسافران نوروزی بویژه فرهنگیان ۷۹ مدرسه را در قالب ۶۱۹ کلاس درس مهیای پذیرش مسافران کرده است.

وی عنوان کرد: در پنج روز نخست تعطیلات نوروزی کردستان شاهد پذیرش ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر روز مسافر نوروزی در مدارس محل اسکان مسافران بوده است.

وی اعلام کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش تعداد مسافران نوروزی در مراکز اقامتی آموزش و پرورش هستیم.

امامزاده‌ها و مساجد کردستان پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری

بیش از ۲۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن متبرکه کردستان بازدید کردند

​​​​​​مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از حضور بیش از ۲۵۰۰ زائر و مسافر نوروزی در اماکن متبرکه کردستان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام این خبر گفت: از ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا۶ فروردین۱۴۰۳ بیش از ۲۵۰۰ مسافر نوروزی به زیارت اماکن متبرکه شاخص استان کردستان رفتند.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۰۰۰ نفر در مراسم جز خوانی  و افطاری ساده حضور داشتند.

امامزاده‌ها و مساجد کردستان پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری

مدیر کل اوقاف کردستان از اسکان ۲۵۰ نفر در امان متبرکه کردستان خبر داد و گفت: بقعه متبرکه امامزاده هاجر خاتون(س) سنندج ،بقعه متبرکه امامزاده سید جلال الدین (ع) باباگرگر قروه  و قرآن متبرک نگل واقع در روستای نگل پربازدید ترین اماکن گردشگری مذهبی استان هستند.

وی با اشاره به تقابل ماه مبارک رمضان با ایام نوروز خاطر نشان کرد:اداره کل اوقاف کردستان با بهره مندی از فعالیت ۲۲ روحانی مستقر در اماکن متبرکه همچنین برپایی غرفه های متنوع شرعی ،قرآنی و کودکان در تلاش است شرایط را برای تسهیل و رفاه حال زائرین فراهم آورد.

کد خبر 1756123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha