«اینفلوئنسرهای قرآنی»؛ گزینه‌ جذب جوانان به قرآن

مدیر «مرکز گفتگوهای فرهنگی کرواسی»در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تاکید کرد، در زمانی که جوانان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند نیاز به اینفلوئنسرهای قرآنی برای جذب بیشتر جوانان به سمت آموزه‌های قرآن احساس می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه بین‌الملل: «نیره کادیچ مسکیچ»، مدیر «مرکز گفتگوهای فرهنگی کرواسی» که تحت نظارت و حمایت جامعه اسلامی کرواسی قرار دارد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بخش بین‌الملل خبرگزاری شبستان در سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تاکید کرد، در زمانی که جوانان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند نیاز به اینفلوئنسرهای قرآنی برای جذب بیشتر جوانان به سمت آموزه‌های قرآن احساس می‌شود.

وی در این باره گفت:در حال حاضر که در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم، رسانه‌های اجتماعی بهترین راه برای جذب جوانان به اسلام و قرآن هستند؛ اکنون جوان‌ها علاقه زیادی به اینفلوئنسرها دارند پس ما باید اینفلوئنسرهای مسلمان داشته باشیم که بتوانند مفهوم قرآن و اسلام را به شیوه‌ای که مطلوب جوانان باشد در سراسر جهان گسترش دهند.

مسکیچ همچنین گفت: ما باید جوان‌‎ها را به زبان خود آنها به سمت قرآن جذب کنیم و افراد بیشتری را برای کار در فضای مجازی تربیت کنیم تا بتوانند آموزه‌های قرآن و اسلام را به شیوه‌های جذاب به جوان‌ها در سراسر جهان انتقال دهند.

مدیر مرکز گفتگوهای فرهنگی کرواسی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه اقدامی می‌توان برای جلوگیری از اقدامات قرآن سوزی که در اخیرا در بسیاری از کشورهای غربی رواج پیدا کرده است،انجام داد، گفت: سوزاندن قرآن در کشورهای غربی نشان‌دهنده تبعیض آشکار علیه مسلمانان در این کشورها و در سراسر جهان است.

وی افزود: قرآن سوزی اقدامی علیه آزادی دین و آزادی اعتقاد است و ما باید بتوانیم برای جلوگیری از تکرار این اقدامات وارد گفتگوهای صمیمانه دینی و فرهنگی با غیرمسلمانان شویم و به آنها درباره آموزه‌های اسلام توضیح دهیم.

«نیره کادیچ مسکیچ» گفت: ما باید به غیرمسلمانان اجازه دهیم به ما نزدیک شوند تا به آنها نشان دهیم که مسلمانان چه کسانی هستند و چگونه زندگی می‌کنند، چون آنها فاصله زیادی با اسلام دارند و تنها از طریق رسانه‌ها اطلاعاتی درباره مسلمانان کسب می‌کنند که عمدتا اشتباه هستند، پس باید فرصت دیدارهای بیشتر با مسلمانان به منظور آشنایی با آنها را داشته باشند.

مدیر «مرکز گفتگوهای فرهنگی کرواسی» افزود: مسئولیت و وظیفه ما به عنوان مسلمانان این است که از طریق گفتگوهای میان‌مذهبی و گفتگوهای فرهنگی به غیرمسلمانان نزدیک شویم و به آنها نشان دهیم که اسلام بهترین دین است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که مسلمانان باید محتوای قرآن را به غیرمسلمانان نشان دهند؛ اینکه قرآن در مورد ادیان دیگر، در مورد صلح ،در مورد زنان در اسلام، در مورد جامعه، در مورد وحدت و بسیاری دیگر از ارزش‌ها چه می‌گوید.

مسکیچ گفت: اگر ما در مورد قرآن صحبت نکنیم، دیگران در مورد قرآن به شیوه‌ای که خودشان می‌خواهند و در جهت تخریب این کتاب آسمانی حرف می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه تعریف اشتباه قوانین غرب از آزادی موجب می‌شود که افراد اجازه توهین به مقدسات مسلمانان را بدون هیچ گونه ترس و نگرانی از تنبیه و مجازات انجام دهند، گفت: آزادی واقعی این است که همه افراد به دین و هویت یکدیگر احترام بگذارند و بر اساس این تعریف اگر موضوعی موجب آزار و ایجاد مزاحمت برای مسلمانان می‌شود، باید از آن جلوگیری شود نه اینکه به اسم آزادی به آنها دامن زده شود.

مسکیچ گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف مسلمانان اجرای اصول قرآن در زندگی‌شان به گونه‌ای است که نحوه زندگی آنها روی افراد دیگر به ویژه غیرمسلمانان تاثیر بگذارد و نه تنها آنها را از فکر توهین به قرآن بیرون بیاورد بلکه اشتیاقی برای رفتن به سمت این کتاب آسمانی در درونشان به وجود بیاورد و اینگونه است که ما می‌توانیم هر روز شاهد گرایش بیشتر افراد به سمت قرآن باشیم.

مدیر «مرکز گفتگوهای فرهنگی کرواسی» در مورد شعار نمایشگاه کتاب با عنوان «می‌خوانمت» گفت: هر چقدر بیشتر به آیه‌ها و توصیه‌های قرآن عمل کنیم، مسلمانان بهتری خواهیم بود پس منظور از خواندن قرآن صرفا قرائت آن نیست بلکه باید به راهکارهای قرآن برای داشتن یک زندگی بهتر عمل کنیم.

وی افزود: شاید ما به گونه‌ای زندگی می‌کنیم که در قرآن تعریفی برای آن وجود ندارد، پس باید قرآن را بخوانیم و آن را با زندگی خود مرتبط کنیم.

مدیر «مرکز گفتگوهای فرهنگی کرواسی» در پاسخ به این پرسش که قرآن چه نقشی می‌تواند در ایجاد وحدت ایفا کند، گفت: هر چیزی که در کتاب آسمانی قرآن آمده درباره صلح، زندگی مسالمت آمیز و جهان بدون جنگ است پس اگر همه انسان‌ها به آنچه در قرآن آمده است، عمل کنند دنیایی بدون مشکل و دارای وحدت خواهیم داشت.

کد خبر 1756128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha