کانون‌های مساجد منبع ترویج فعالیت‌های قرآنی بشمار می‌روند

نیکخواه بابیان اینکه کانون‌های مساجد منبع ترویج فعالیت‌های قرآنی بشمار می‌روند گفت: عمده‌ترین فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد در ماه‌مبارک رمضان برگزار می‌شود.

رسول نیکخواه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه کانون‌های مساجد به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگی و هنری در کشور محسوب می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان ادامه داد: در دین اسلام مسجد به عنوان یک محلی برای برگزاری برنامه‌های مختلف با رویکرد مذهبی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... است به طوریکه پیروزی انقلاب اسلامی از همین مساجد شکل گرفته است.

وی افزود: در مساجد دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از بسیج، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، هئیت حسینی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مستقر هستند که هر کدام براساس مأموریت‌های ذاتی خود بخشی از امور را برعهده گرفته‌اند.

وی بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری به دو مقوله گسترده فرهنگ و هنر می‌پردازد، خاطرنشان کرد: کلاس‌های هنری شامل خوشنویسی، شعر، تئاتر و...، آموزش‌های مختلف فرهنگی شامل داستان‌نویسی و... در راستای جذب جوانان در مساجد برگزار می‌شود.

نیکخواه گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با کمترین امکانات و منابع مالی نقشی مهم در انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در شهرها و روستاهای استان دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری در روستاهای استان و به ویژه در مناطق محروم فرصتی مناسب را برای برگزاری مطلوب و اثرگذار فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان فراهم کرده اند و منشاء خدمات و خیر و برکاتی در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری هستند.

کد خبر 1756131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha