نمایشگاه قرآن یکی از بهترین محافل برای تربیت نسلی قرآنی است

اله‌ویردی‌زاده با حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن یکی از بهترین محافل برای حضور و بهره‌برداری خانوادگی از ایده‌های خلاقانه قرآنی در راستای تربیت نسل قرآن است.

دکتر مهدی اله ویردی زاده؛ معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: نمایشگاه قرآن یکی از بهترین محافل برای حضور و بهره برداری خانواده ها از ایده های خلاقانه قرآنی است؛ این محفل بزرگ قرآنی محلی برای شناسایی فعالان قرآنی و استفاده از ظرفیت های آنها در راستای تربیت نسلی قرآن است.

وی افزود: معرفی فعالان قرآنی در نمایشگاه قرآن و ارایه طرح ها و ایده های جذاب در این عرصه در این ایام مبارک باعث می شود خانواده ها با حضور در این جشن قرآنی این مباحث را مبانی حرکت خود و فرزندانشان قرار دهند تا در آینده مسیر تعالی خانواده ها تحقق یابد.

اله ویردی زاده با اشاره به اینکه سی و یک دوره از برپایی نمایشگاه قرآن می گذرد؛ این استمرار باعث شناخت هر چه بیشتر مردم از مباحث قرآنی شده است گفت: واقعا جای تشکر دارد که نمایشگاه قرآن توانسته است در روزهای پربرکت ماه مبارک رمضان هر ساله قسمتی از برنامه روزمره خانواده ها را در این شب های پر برکت به خود اختصاص دهد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: کانون های مساجد در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری در حوزه تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی قدم هایی بسیار ارزشمندی را در سال گذشته برداشتند؛ که امسال نیز این هدف سرلوحه برنامه های کانون های مساجد است.

وی با اشاره به بخش های مختلف این دوره از نمایشگاه قرآن و جذابیت نهفته در آن برای نسل جوان گفت: این نمایشگاه دارای بخش های متنوعی است که در آن موضوعات مورد علاقه نسل نوجوان و جوان با محوریت قرآن ارایه می شود. امیدوارم همه ما بتوانیم بهره لازم را از برنامه های فاخر این نمایشگاه کسب نمایند.

اله ویردی زاده در خصوص بودجه اختصاصی به مباحث قرآنی در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: یکی از منویات ستاد در سال جاری همچون سال گذشته همراهی با فعالیت های قرآنی کانون هاست که بر اساس تدابیر ریاست محترم ستاد و زحمات همکاران گرانقدرم به ویژه معاونت فرهنگی امسال نیز نگاه ویژه و ارج نهادن به مساجد به عنوان پایگاه های قرآنی است که حمایت های لازم تدبیر شده است. وی در پایان به ذکر خاطره ای پرداخت که مربوط به ایجاد انگیزه در نونهالان و نوجوانان برای جذب به مسجد بود.

اله ویردی زاده گفت: یکی از برکات قرآن در سالیان گذشته در مسجد محل زندگی من این بود که هیئتی در مسجد فعالیت می کرد و بچه ها قبل از شروع فعالیت هیئت حمد و سوره قل هوالله قرائت می کردند و مسئول جلسه ثواب این تلاوت را هدیه می نمود به روح اجداد و پدربزرگ و مادر بزرگ ما می کردند و ما تشویق می شدیم این موضوع را خدمت پدر و مادرمان انتقال دهیم و از آن طرف هم تشویق مضاعف خانواده را هم همراه داشتیم. که این باعث می شد که با افتخار در مسجد و جلسه قرآن حاضر می شدیم. توصیه می شود محافل قرآنی با چنین انگیزه هایی احیا شود و محافلی که عموما در آنها بزرگسالان حاضر هستند؛ از این ایده ها می توانند برای حضور بیشتر نسل جوان ببرند.

کد خبر 1756149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha