برپایی نمایشگاه قرآن و عترت همدان با حضور ۲۲ ناشر

هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان امروز با حضور ۲۲ ناشر در شهرستان ملایر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، مسعود ویژه عصر امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان همزمان با سالروز میلاد  کریم اهل بیت (ع) در  سرای فرهنگ و هنر شهرستان ملایر ضمن تبریک فرخنده میلاد امام حسن مجتبی(ع) و بهار قرآن و تقارن آن با بهار طبیعت گفت: نمایشگاه قرآن و عترت سال گذشته در همدان به همت فعالان قرآنی و مجموعه های مختلف در همدان برگزار شد که  امسال نمایشگاه قرآن و عترت را در شهرستان ملایر برگزار کردیم.

برپایی نمایشگاه قرآن و عترت همدان با حضور ۲۲ ناشر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ضمن تقدیر از دست اندرکاران برای  ایجاد فضای مناسب و مطلوب این اتفاق مبارک در ماه رمضان افزود: اگر بتوانیم حتی  یک نفر از بازدیدکنندگان را تحت تاثیر فضای ماه مبارک  رمضان قرار داده و به فضای قرآنی نزدیک کنیم  کار بسیار بزرگی است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: با پیگیری‌های انجام شده حدود ۲۲ ناشر آثارشان در این مجموعه به نمایش درآمده است که در کنار برنامه ها و غرفه های مختلف، فضای مناسبی ایجاد شده تا مردم ملایر و دیگر شهرستان ها از این فضا بهره مند شوند.

برپایی نمایشگاه قرآن و عترت همدان با حضور ۲۲ ناشر

وی ضمن ابراز امیدواری برای حضور چشمگیر مردم استان همدان از نمایشگاه قرآن و عترت افزود: همه تلاش ما این است که این نمایشگاه‌ها مستمر بوده و آن  را در سایر شهرستان های استان نیز  همه ساله داشته باشیم.

ویژه با بیان اینکه از همه علاقمندان و ناشران از سراسر استان برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است تصریح کرد: در حال حاضر این نمایشگاه با حضور ۲۲ ناشر فعالیت خود را در شهرستان ملایر آغاز کرده که قسمت عمده این نمایشگاه قران کتب قرآنی، ادعیه و کتب مذهبی و سایر محصولات مذهبی است.

وی اضافه کرد:  در بخش های دیگر نیز غرفه های جانبی شامل دیگر کتب در بخش های مختلف فرهنگی، دفاع مقدسریال بازیهای فکری،   غرفه حامی یابی کمیته امداد، مشاوره، عرضه صنایع دستی و محلی و ... است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان همچنین برگزاری کرسی های تلاوت، نشست های تخصصی، غرفه های مذهبی و پاسخگویی و... را از دیگر بخش های این نمایشگاه برشمرد.

برپایی نمایشگاه قرآن و عترت همدان با حضور ۲۲ ناشر

وی ابراز امیدواری کرد: برکات قرآن علاوه بر ثاثیر در زندگی فردی و اجتماعی ما بتواند در کارهای فرهنگی و هنری نیز موثر بوده و سالی پر از خیر و برکت را در حوزه فرهنگ و هنر استان همدان شاهد باشیم.

در ادامه فرشاد کشاورزیان ضمن ابراز خررسندی از برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر این اتفاق معنوی را مایه خیر و برکت در شهرستان ملایر دانست.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: برمبنای شعار دولت سیزدهم مبنی بر عدالت و پراکندگی فرهنگی و تمرکز زدایی نگاه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز عدالت فرهنگی در همه نقاط استان است و به همین جهت این دوره نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر برگزار شده است.

برپایی نمایشگاه قرآن و عترت همدان با حضور ۲۲ ناشر

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر و با همکاری ادارات، ارگان‌ها و نهادهای شهرستان ملایر با شعار «می‌خوانمت» برگزار شده افزود: این نمایشگاه  شامل بخش‌های مختلف همراه با عرضه کتب مذهبی و ادعیه، محصولات فرهنگی و قرآنی، مشاوره دینی و مذهبی، کتب ایثار و شهادت، خوشنویسی آیات قرآن، طراحی و نقاشی کودکان و نوجوانان، مسابقه، کرسی تلاوت، صنایع دستی قرآن، جزء‌خوانی و آثار پژوهشی است.

برپایی نمایشگاه قرآن و عترت همدان با حضور ۲۲ ناشر

کشاورزیان یادآور شد: این نمایشگاه از هفتم تا سیزده فروردین مصادف با ۱۵ تا ۲۱ رمضان از ساعت ۱۵ الی ۲۱ واقع در ملایر، خیابان شهید رجایی، سرای فرهنگ و هنر شهرداری، آماده بازدید علاقه مندان است.

کد خبر 1756212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha