بهره برداری از پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل در منطقه دهلران با حضور رئیس جمهور

اوجی خبرداد: سالانه یک میلیون تن اتان خوراک پتروشیمی جنوب را از گازهای مشعل جمع آوری شده از میادین نفتی در غرب کشور تامین خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جواد اوجی صبح امروز ۸ فروردین در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۱۰ میدان نفتی در غرب کشور فعال است.

وزیر نفت از بهره برداری از پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل در منطقه دهلران با حضور رئیس جمهور خبر داد و افزود: گازهای مشعل میادین نفتی در غرب کشور جمع آوری می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام ‌گازهای مشعل میادین نفتی که در غرب کشور است جمع آوری و در این پالایشگاه تصفیه می شود و حدود ۷ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری متصل می شود.

اوجی ادامه داد: سالانه یک میلیون تن اتان خوراک پتروشیمی جنوب از گازهای مشعل جمع آوری شده از میادین نفتی در غرب کشور به پتروشیمی جنوب گشور ارسال و به ارزش افزوده تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این پروژه در تمام میادین نفتی که گازهای آنها سوازنده می شود و بالغ بر ۲۵۰ میلیون متر مکعب در روز است، در پالایشگاه دهلران تصفیه و شیرین می شود.

اوجی یادآور شد: یک میلیون خوراک پتروشیمی ها و نزدیک به ۶ تا ۷ میلیون متر مکعب برای مصرف گاز خانگی در سراسر کشور را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمامی میادین نفتی و گازی مشترک تعیین تکلیف شده‌اند، افزود: در دولت سیزدهم، حدود ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر از میادین گازی مشترک برداشت می کنیم و در میادین نفتی رقم حدود ۷۵ هزار بشکه نفت بیشتر استفاده می‌کنیم.

اوجی  اولویت ما برداشت از میادین مشترک است، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ میدان مشترک نفتی و گازی دریا و خشکی بلاتکلیفی نداریم.

وزیر نفت با اشاره به امضای قرارداد گاز با پاکستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است و منتظر ان هستیم که طرف پاکستانی نیز به تعهدات خود عمل نماید.

کد خبر 1756235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha