بازدید ۳میلیون نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی تا ۷ فروردین/نقد غیرمنصفانه و جهت‌دار رسانه‌های بیگانه

ضرغامی گفت: با بیان اینکه رفتار فرهنگی مردم و توجه میراثی آنها کاملا مورد توجه است، خاطرنشان کرد: مواضع رسانه های ضدانقلاب را در چند روز اخیر رصد می کردم، نکته قابل توجه این بود که از هر ابزاری برای نقد غیرمنصفانه و جهت دار استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید عزت الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه، ۸ فروردین ماه) در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار بازدید مسافران نوروزی از اماکن فرهنگی، تاریخی و موزه ها، گفت: ۳میلیون نفر تا پایان روز سه شنبه از مراکز تاریخی، فرهنگی و موزه ها بازدید کرده اند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: فارس رتبه اول با ۷۴۰هزار، اصفهان و تهران در رتبه های بعدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه رفتار فرهنگی مردم و توجه میراثی آنها کاملا مورد توجه است، خاطرنشان کرد: مواضع رسانه های ضدانقلاب را در چند روز اخیر رصد می کردم، نکته قابل توجه این بود که از هر ابزاری برای نقد غیرمنصفانه و جهت دار استفاده می کنند.

ضرغامی با اشاره به حضور منظم مردم در برنامه تحویل سال حافظیه، گفت: در زمان تحویل سال در حافظیه یک مانور بزرگ فرهنگی مردم ایران بود.

وی تاکید کرد: مردم بدون کوچک ترین حاشیه فرهنگی و سیاسی مراسم فرهنگی تحویل سال را برگزار کردند و این در حالی است که رسانه های بیگانه به دنبال حاشیه سازی بودند و به طور نمونه حضور گسترده مردم در تخت جمشید را زمینه ساز تخریب این بنای تاریخی مطرح کردند!

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به حضور مسافران نوروزی در اماکن مذهبی، گفت: در کنار رفتارهای مذهبی و حضور مذهبی مردم در مشهد و شاهچراغ و قم، حضور مردم در مراکز تاریخی و فرهنگی نظیر حافظیه و سعدیه را شاهد بودیم.

ضرغامی تاکید کرد: بازدید از اماکن فرهنگی در کنار حضور در اماکن مذهبی، بیانگر آن است که این دو مکمل یکدیگر هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه قطع نهال در منطقه گردشگری نور ارتباطی به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ندارد، گفت: دادستان مازندران به این موضوع ورود کرده و مشخص شد که ممکن است ناهماهنگی بین چند دستگاه باشد و قوه قضائیه آن را بررسی می کند.

ضرغامی با تاکید بر اینکه وزارت میراث فرهنگی به طور جدی طرفدار محیط زیست است، افزود: مدیران ما در کنار میرات فرهنگی موظف به حفظ محیط زیست هستند و در مراکز فرهنگی درختکاری انجام می شود.

وی ادامه داد: من شخصا طرفدار شعر سهراب هستم که می گوید جای مردان سیاست درخت بکاریم که البته منظورش ما نیستیم ما مردان خدمتیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به بازدید رئیس جمهور از ستاد سفر گفت: در راستای این بازدید، امروز موضوعات مهمی از سوی رئیس جمهور در هیات دولت مطرح شد.

ضرغامی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی آمار تلفات و سوانح جاده ای نسبت به سال گذشته، گفت: هر یک نفر تلفات جاده ای هم غیر قابل قبول است که امروز رئیس جمهور در جلسه دولت برای کاهش این آمار به همه دستگاه های مرتبط تذکر داد.

وی درباره قیمت بلیت موزه ها و مراکز فرهنگی تاریخی نیز گفت: چند سال این رقم بدون تغییر مانده بود و امسال آن را افزایش دادیم.

ضرغامی ادامه داد: ورودی موزه لوور پاریس یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است حتی با چین هم که ۶۰ یوآن بوده و بالغ بر ۵۵۰ هزار تومان می شود. در دنیا یک درصد هزینه ها، ورودی موزه هاست که اگر این نرخ را ملاک قرار دهیم، از مبلغ فعلی بسیار بالاتر است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت ۳۰ هزار تومان برای بازدید از موزه ها در ایران پایین ترین رقم ورودی موزه ها در دنیا به شمار می رود و این رقم منطقی است و بلیت سینما هم ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

کد خبر 1756243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha