تسهیل حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی 

زارع پور گفت: تسهیل حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی یکی از برنامه های وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۳ می باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عیسی زارع پور صبح امروز ۸ فروردین در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات در سال جدید گفت: تسهیل حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی یکی از برنامه های وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۳ می باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انعقاد بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت فضایی کشور در سال 1402  و در راستای ساخت منظومه شهید سلیمانی، افزود:  ۲ ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است، تصاویر و داده های این دو ماهواره را پیش خرید کردیم و کل کار توسط شرکت های دانش بنیان انجام شده است.

وی از بررسی لایحه امنیت کاربران خبر داد و گفت: لایحه امنیت کاربران در کمیسیون حقوقی - قضایی دولت بررسی می شود و مراحل پایانی خود را طی می کند و قسمت هایی از لایحه به‌ علت بخش های قضایی نیازمند تایید قوه قضائیه بود که نامه‌ ای به رئیس قوه قضائیه ارسال شد تا نظر آنها برای این بخش ها کسب شود.

زارع پور، فراگیری ارتباطات، کیفیت و میزان استفاده مردم از زیرساخت ها را شاخص های مورد بررسی در اتحادیه بین المللی مخابرات برشمرد و افزود: بر اساس آخرین اعلام اتحادیه بین المللی مخابرات در حوزه توسعه ارتباطات در بین ۱۷۰ کشور از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ دست یافته ایم که ۶ پله ارتقا داشته ایم.

کد خبر 1756265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha