بیش از ۲۵ هزار بازرسی در طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان انجام شد

شبیهی گفت: از زمان اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان تا کنون، ۲۵ هزار و ۴۹۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه های آبرسانی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، موسی الرضا شبیهی در خصوص اقدامات صورت گرفته از زمان شروع اجرای برنامه سلامت نوروزی، گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان با هدف و ارتقای سطح سلامت جامعه، ایمنی مواد غذایی و آب در سطح عرضه و کنترل دخانیات به منظور کاهش و کنترل بیماریهای واگیر و غیر واگیر اجرا شده است.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت گلستان افزود: این طرح از (۱۴ اسفند) با حضور ۲۸۱ بازرس سلامت محیط در قالب ۳۱ اکیپ، نظارت‌های بهداشتی ویژه تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ادامه دارد.

وی ادامه داد: از زمان اجرای این طرح تا کنون، ۲۵ هزار و ۴۹۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه های آبرسانی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است.

شبیهی با بیان اینکه از این تعداد بازرسی انجام شده، ۷۸۸ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: تعداد ۶۹ واحد صنفی نیز پلمپ و ۱۵ هزار و ۳۵۱ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

وی افزود: در این مدت، ۹ هزار و ۷۱۶ مورد کلرسنجی از آب شرب و ۲۸ هزار و ۷۲ مورد سنجش پرتال جهت کنترل کیفی مواد غذایی توسط بازرسین در حین بازرسی با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن حساس پرتردد و نظارت و کنترل رفتار های پر خطر در راستای مدیریت بیماری کووید ۱۹ انجام شد.

کد خبر 1756308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha