استقبال جوانان از ورود نمایشگاه قرآن به امر ازدواج/ ثبت‌نام ۱۸۰۰ جوان

رمضانی از ثبت نام ۱۸۰۰ نفر برای ازدواج در نمایشگاه قرآن امسال تا نهمین روز برگزاری خبر داد و گفت: سال گذشته اولین سال حضور طرح احیاگران سنت نبوی در نمایشگاه قرآن بود که بازخورد بسیار خوبی داشت.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، ازدواج یک نیاز انسانی است و مربوط به یک گروه یا تفکر یا یک درآمد خاص یا سن خاصی نیست. لذا موسسه اخیاگران سنت نبوی با بهره مندی از یک تیم متخصص علمی، دلسوز، جهادی، دقیق وکارشناسانه در زمینه ازدواج اصولی و اسلامی در راستای ایجاد خانواده پایدار فعالیت می کند. این مجموعه فعالیت خود را از اوایل تیر ماه ۱۳۹۹ آغاز نموده که تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۷۲ مورد از معارفه های این مجموعه به مرحله عقد و ازدواج رسیده است.

سال گذشته اولین سال حضور طرح احیاگران سنت نبوی در نمایشگاه قرآن بود که بازخورد بسیار خوبی هم داشت. حدود ۲۸۰۰ نفر برای ازدواج در سال گذشته ثبت نام کردند. ضمن اینکه امسال هم تا کنون حدود ۱۸۰۰ نفر برای ازدواج ثبت نام کرده اند پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندکان نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

زهرا رمضانی، مدیر گروه جهادی احیأگری‌ سنت نبوی در سی و یکمین نمایشگاه بین اللملی قرآن در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گقت: طرح جهادی احیاگران سنت نبوی با رویکرد ازواج موفق و خانواده پایدار از تیرماه سال ۱۳۹۹ شروع به فعالیت کرد و تا کنون هم ۱۷۵ ازدواج اصولی بدون طلاق با ۳۰ نوه داشتیم.

وی  با بیان اینکه برنامه احیاگران سنت نبوی دارای چند شاخصه مهم است تصریح کرد: یکی از شاخصه های مهم ما ازدواج دائم است و به هیچ عنوان ازدواج موقت و چند همسری نداریم. شاخصه بعدی ما این است کاملا جهادی و به صورت تخصصی کار می کنیم. در حال حاضر ۱۷۰ نیروی جهادی در مقطع کارشناسی ارشد به بالا و ۸۴ نیرو هم مقطع دکترا در رشته های روان شناسی، مشاوره و معارف داریم.

رمضانی با بیان اینکه صفر تا صد کار ما حضوری انجام می شود افزود: ما به هیچ عنوان در فضای مجازی اطلاعات شخصی و عکس از متقاضیان دریافت نمی کنیم که این امر در روند اصولی کار کردن ما بسیار تاثیر گذار است. ضمن اینکه ما از هر طیفی متقاصی  می پذیرم، هر چند گروه ما محجبه و مذهبی هستند ولی هدف اصلی ما هم کفوی بودن است.

 وی با بیان ابنکه دیدارهای اولیه معارفه، زیر نظر کارشناسان و خانواده ها صورت می گیرد بیان کرد: در این دیدارها با کفویت یابی و ادامه روند معارفه، خانواده ها با یکدیگر آشنا می شوند و در صورت قبول طرفین، آنها را از ابتدا تا مرحله عقد  همراهی می کنیم، سپس تا سه سال هم جلسات مشاوره برایشان داریم.

ثبت نام ۲۸۰۰ نفر از جوانان برای ازدواج در نمایشگاه قرآن

مدیر جهادی احیاگران سنت نبوی اظهار کرد: کلیه اساتید و کادر اجرایی این مجموعه به صورت کاملا جهادی فعالیت داشته و هیچ گونه وجهی بابت حق الزحمه دریافت نمی کنند و وجوه واریزی مراجعین تنها صرف هزینه های فرهنگی مجموعه و شعبات آن می شود.

خدمات احیاگران سنت نبوی شامل مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج، مشاوره دینی با رویکرد نهج‌البلاغه، ارائه کارگاه های آموزشی، آموزش مهارت های زندگی، مشاوره کودک و نوجوان( تربیت دینی) و ارائه تست های پیش از ازدواج می شود.

وی با اشاره به مراحل خصوصی و تخصصی احیاگران تصریح کرد: مصاحبه حضوری، همسان گزینی و کفویت یابی، معارفه و دیدار حضوری با خانواده ها زیر نظر کارشناس معارفه، همراهی مشاوره پشتیبان از خواستگاری تا ۳ سال اول زندگی مشترک و مشاوره حضوری در کارگاه آموزشی از جمله مراحل خصوصی احیاگران سنت نبوی است.

رمضانی با بیان اینکه خیرین ۱۴ دفتر در سطح شهر تهران در اختیار ما قرار دادند افزود: عرض کردم فعالیت ما جهادی است و هیچ گونه هزینه ای از متقاضیان دریافت نمی کنیم. دایره فعالیت ما از دفتر فرمانیه، چیتگر شروع و تا شریعتی و شهر ری را شامل می شود. ضمن اینکه در صورت در اختیار گذاشتن مکان توسط خیرین، آمادگی لازم جهت فعالیت در سایر نقاط تهران را هم داریم. 

مدیر گروه جهادی احیاگران سنت نبوی با اشاره برنامه این طرح در نمایشگاه قرآن گفت: سال گذشته اولین سال حضور ما در نمایشگاه قرآن بود که بازخورد بسیار خوبی هم داشت. حدود۲۸۰۰ نفر ثبت نام ازدواج داشتیم. حتی مسولان هم نسبت  به این آمار ثبت نام ازدواج جوانان واکنش نشان دادند.

رمضانی از ثبت نام حدود ۱۸۰۰ نفر برای ازدواج در نمایشگاه قران امسال تا امروز خبر داد و اظهار کرد: شاید این گونه القاء شود که جوانان تمایلی به ازدواج ندارند در صورتی که این گونه نیست بلکه آنها به دنبال ازدواجی اصولی و پایدار هستند. لذا امسال خود مسئولان در خواست حضور ما را در نمایشگاه را داشتند.

وی از بازگشایی شعبه احیاگران سنت نبوی در استان های قزوین، گلستان و اصفهان خبر داد و گفت: بنده به یقین رسیدم که سکاندار مجموعه احیاگران سنت نبوی فرد دیگری ایست و ما وسیله ای بیش نیستیم ضمن اینکه ما هم با نیت گام عملیاتی در راه حضور پا به میدان گذاشتیم و تا کنون هم پیشرفت خوبی داشتیم.

وی گفت: طرح احیاگران سنت نبوی در سال ۱۴۰۰ از میان ۱۵۰ گروه تبلیغاتی و در سال ۱۴۰۱ در بین ۲۶۰ طرح به عنوان طرح منتخب نمونه کشوری شناخته شد. عضویت در شورای تایید صلاحیت مراکز همسان گزینی از دیگر افتخارات این گروه بوده و طبق چشم اندازه ۵ ساله این گروه. توسعه فعالیت های آن در سطح کشور و استان های مختلف در دستور کار قرار گرفته است تا در آینده نه چندان دور شاهد ایرانی جوان با جمعیت پویا و رو به رشد باشیم.

کد خبر 1756356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha