جذب مشارکت مردمی در حوزه ورزش منجر به تحقق شعار سال می شود

به گفته بازرگان، جهش تولید در بخش ورزشی با همراهی و مشارکت مردم می تواند انقلابی در این عرصه ایجاد کند چرا که تولید و خود کفایی در محصولات و لوازم ورزشی، توسعه اقتصاد ورزشی و بی نیازی از محصولات خارجی و افزیش عزت ملی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در جمع خبرنگاران در خصوص کلید تحقق شعار سال در حوزه ورزش اظهار کرد: انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر فرزانه انقلاب در سال ۱۴۰۳ گویای آن است که ایشان هوشمندانه و دقیق به تمامی ارکان و مولفه های توسعه واقعی توجه داشته اند. با تحقق این شعار و جلب حداکثری مشارکت مردمی، اقتصاد ایران قطعاً به جهش بزرگی دست خواهد یافت.

وی ادامه داد: تمام مکاتب توسعه محور جهان امروز مردم یک ملت عنصر اصلی و محوری توسعه محسوب می‌شوند چرا که توسعه واقعی زمانی اتفاق می افتد که توده های مردم خود را در این فرایند سهیم و مسئول بدانند. علاوه بر این هنگامی که انگیزه و اراده جمعی مردم شکل بگیرد، یک نیروی خروشان و اثرگذار شکل می گیرد که می تواند بر هر مانع و مشکلی غلبه نماید. همچنین حضور گسترده مردم باعث هم افزایی نیروها و تجمیع همه ظرفیت ها می شود.

بارزگان ادامه داد: جهش تولید در بخش ورزشی نیز با همراهی و مشارکت مردم می تواند انقلابی در این عرصه ایجاد کند چرا که تولید و خود کفایی در محصولات و لوازم ورزشی، توسعه اقتصاد ورزشی و بی نیازی از محصولات خارجی و افزیش عزت ملی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، امروزه صنعت ورزش در دنیا علاوه بر توسعه ورزش بر اقتصاد جوامع نیز تاثیری مستقیم داشته کشورها را در مسیر رشد قرار داده است و جهش تولید در این بخش نیز جز با مشارکت تولید کننده ها  از اقشار مردم محقق نخواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: قهرمان پروری و نقش آن در توسعه اقتصادی با حضور و مشارکت مردمی در بخش ورزش های قهرمانی و پرورش استعدادها، یک ثروت ملی انسانی تولید شده و علاوه بر افزایش عزت و اعتماد به نفس ملی و پیشرفت ورزش کشور، زمینه های توسعه دیگر تولیدات و عرضه آن در بازار جهانی و توسعه توریسم ورزشی نیز فراهم خواهد شد.

به گفته وی، خود کفایی در تولیدات ورزشی با کیفیت و دارای شاخص های رقابت با تولیدات خارجی جلوی خروج ارز از کشور را گرفته این محصولات را با قیمت تمام شده بسیار کمتر در اختیار ورزشکاران قرار می دهد و این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیرکل ورزش وجوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: جذب مشارکت های مردمی در این بخش نیز در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق فرمایش ایشان در شعار سال خواهد بود.

کد خبر 1756404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha