حضور پرشور بچه‌های مسجدی در شب‌های قدر

ماه مبارک رمضان هر لحظه‌اش سرشار از رحمت و برکت است و دل‌های مهربان و دریایی بچه‌های مسجدی با حضور در برنامه‌های مسجدی به زیبایی‌های این ماه می‌افزایند و این روزها نیز در برنامه‌ شب‌های قدر مساجد و حسینیه‌ها حضور پرشور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، شب قدر، شب بزرگ و با عظمتی است که در این شب همه مقدرات بندگان در طول سال رقم می‌خورد.

این شب فرصتی برای جایگزین صلح و صفا بجای اختلاف و تفرقه است و نیکو و شایسته است که با صدقات قدمی برای آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم.

در شب قدر که شب زنده‌داری می‌کنیم خداوند نام ما را در گروه نیک بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌گرداند.

اینجا در استان کردستان مردمان این سرزمین با شب زنده داری در شب‌های قدر از خداوند طلب مغفرت می‌کنند و گشایش دریچه‌های رحمتش را می‌طلبند.

حضور پرشور بچه‌های مسجدی در شب‌های قدر

قرآن بر سر نهادن، تلاوت قرآن، قرائت ادعیه از جمله برنامه‌هایی است که در لیالی قدر در سطح مساجد و حسینیه‌ها قرائت می‌شود.

شب‌های قدر در مسجد و حسینیه‌های شهرو روستاهای استان صدای العفو به گوش می‌رسید و حاضران در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک و ایام ضربت خوردن مولای متقیان دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کردند و نماز جماعت را به پا داشتند.

حضور پرشور بچه‌های مسجدی در شب‌های قدر

بچه‌های مسجدی که این روزها پای ثابت برنامه‌های مساجد و محافل ایام رمضان هستند، در شب قدر نیز حضور داشتند و با قرائت قرآن و ادعیه از خداوند طلب مغفرت و بارش رحمت الهی را داشتند.

از حفظ سوره‌های کوچک گرفته تا جمع خوانی آیات قرآنی کریم پای کودکان و نوجوانان را به مساجد باز کرده و عاشقانه این روزها به قرآئت و یا حفظ قرآن کریم می پردازند.

حضور پرشور بچه‌های مسجدی در شب‌های قدر

حفظ قرآن کریم که همواره از دغدغه های مقام مظعم رهبری بوده است به یمن ماه مبارک رمضان در قالب حفظ سوره های کوچک از سوی بچه های مسجدی در خانه های قرآنی دنبال می شود.
نادری از مربیان قرآن کریم شهرستان دهگلان است که این روزها به مناسبت ماه مبارک رمضان با برگزاری محافل انس با قرآن کریم زمینه حفظ سوره و آیات قرآن را برای قرآن آموزان شهرستان دهگلان فراهم کرده است.

حضور پرشور بچه‌های مسجدی در شب‌های قدر

وی افزود: هر روز بر تعداد کودکان و نوجوانان قرآن آموز افزوده می شود که با حضور در مساجد و خانه های قرآنی نسبت به حفظ سوره های کوتاه قرآن کریم و یا آیات موضوعی علاقه نشان می دهند.

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره نیز اظهار کرد: خانه بلال حبشی شهرستان دیواندره که مجوز فعالیت خود را از اداره تبلیغات اسلامی دریافت کرده است، امسال به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری کلاس حفظ قرآن کریم کرد.

محمدرضا خسروپور بیان کرد: این خانه قرآنی در راستای اجرای طرح قرآنی مسطورا که همزمان با ماه مبارک رمضان در کل کشور به اجرا درآمده است، اقدام به همخوانی موضوعی آیات توسط نوجوانان و اعضای این خانه قرآنی کرده است.

حضور پرشور بچه‌های مسجدی در شب‌های قدر

وی یادآور شد: طرح ملی مسطورا یک طرح قرآنی است که با عنوان «زندگی با آیه ها» در استان کردستان نیز به اجرا درآمده و براساس آن روزانه یک فراز از قرآن کریم در خانه های قرآنی شهرستان دیواندره از جمله خانه قرآن بلال حبشی توسط اعضای این خانه قرآنی همخوانی و تفسیر می شود.

در شب های قدر نیز کودکان و نوجوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد حضور فعال دارند و با حضور در مساجد به راز و نیاز و عبادت و قرآن خواندن می پردازند.

حضور پرشور بچه‌های مسجدی در شب‌های قدر

قرآئت زیارت عاشورا و دعای جوشن کبیر نیز از برنامه های شبهای قدر در ایام رمضان است که توسط بچه های مسجدی دنبال می شود.

اعضای کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) در شهر سریش آباد در شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم رمضان همزمان با لیالی قدر اقدام به قرائت ادعیه و قرآن کریم کردند.

کد خبر 1756440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha