عرضه فرهنگ نامه سبک زندگی بر اساس آموزه های قرآنی در نمایشگاه قرآن

فرهنگ نامه سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت (ع) یک کتاب جیبی کوچک با موضوعات مورد نیاز امروز جامعه است که بسیار هم مورد استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن قرار گرفته شده است.

حجت الاسلام اکبر قنبری، مدیر غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: این پژوهشکده سال ۱۳۶۶ تاسیس شده و در حوزه‌ قرآن و تفسیر فعالیت می کند و تا کنون هم موفق به تالیف بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه قرآنی شده است.

وی با بیان اینکه ما هر سال ۸۰ درصد از آثار پژوهشکده را در نمایشگاه قرآن عرضه می کردیم اظهار کرد: اما امسال به پیشنهاد دوستان فقط ۲۷ درصد از آثار شاخص خود را به نمایشگاه آوردیم ضمن اینکه ۲۴ عنوان جدید هم امسال به آثار خود اضافه کرده ایم و یک برنامه رونمایی هم داریم که اطلاع رسانی خواهیم کرد.

حجت الاسلام قنبری، فرهنگ نامه سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت (ع) را یکی از برنامه های پر مخاطب در نمایشگاه قرآن عنوان کرد و افزود: این فرهنگ نامه یک کتاب جیبی کوچک با موضوعات مورد نیاز امروز جامعه است که بسیار هم مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. تا کنون در مورد ۴۲ موضوع کار کرده ایم و پیش بینی می کنیم به ۶۲ جلد افزایش یابد.

معاون آموزشی پژوهشکده قرآن و حدیث با بیان اینکه فعالیت های غرفه ما بیشتر تحقیقاتی و علمی است تصریح کرد: یکی از برنامه های علمی و تحقیقاتی ما فرهنگ نامه موضوعی قرآن( فرهنگ قرآن ) است که سه هزار موضوع قرآنی در آن کار شده است. هر کدام از محققان، مبلغان و اساتید دانشگاه می توانند کلیه آیات مربوط به موضوعات مورد تحقیق خود را در آن بیابند و مورد استفاده قرار دهند. این کتاب در ۳۳ جلد تدوین شده و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است.

حجت الاسلام قنبری در ادامه تصریح کرد: ما این سه هزار موضوع را در دائرةالمعارف پژوهشکده بکار برده ایم. ضمن اینکه در فرهنگ موضوعی هم حدود ۲۰ سوره از تفاسیر شعیه و اهل سنت جمع اوری شده است که افراد می توانند این سه هزار موضوع را از تفاسیر این ۲۰ سوره آدرس گیری کنند.

وی گفت: ما از اولین مراکزی بودیم که همزمان با آثار مکتوب، آثار خود را به صورت دیجیتالی هم ارائه داده ایم. ضمن اینکه پرتال جامع علوم و معارف قرآن ما هم در اختیار عزیزان قرآن پژوهش است هر کدام از افراد می توانند استفاده کنند. حجت الاسلام قنبری گفت: کتاب های پژوهشکده قرآن و حدیث به صورت اپلیکیشن های مبایلی هم عرضه می شود و افراد می توانند از بازار خریداری کنند.

کد خبر 1756487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha