جهش تولید با مشارکت مردم، نیازمند ارتباط مسجد و دانشگاه است

جعفرپور با بیان اینکه علاقه‌مند به برقراری ارتباط و همکاری با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هستیم، گفت: برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، باید دانشگاه‌ها را با مساجد ارتباط دهیم تا این پیوند و هم افزایی ایجاد شود و مسئولیت اجتماعی دانشگاه در برابر مردم به ثمر برسد.

«رشید جعفرپور» با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه در وزارت علوم اداره‌ای تحت عنوان فعالیت‌های کانونی دانشگاه‌های کشور داریم، اظهار کرد: یکی از اولین کانون‌هایی که در دانشگاه‌ها تاسیس شدند کانون‌های قرآن و عترت بودند و اکنون نیز در همه دانشگاه ها این کانون‌ها را داریم و برخی دانشگاه‌ها حتی دانشکده‌هایشان نیز از کانون قرآن و عترت برخوردار شده‌اند.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: حدود هزار و ۸۰۰ واحد اعم از دولتی، آزاد، فنی و حرفه‌ای و ... در دانشگاه های کشور داریم که در برخی از آنها کانون‌های قرآن و عترت خواهران و برادران جداگانه فعالیت دارند؛ علاوه بر این کانون‌های مرتبط با مباحث دینی و قرآنی مثل کانون‌های نهج‌البلاغه نیز در دانشگاه‌ها هستند که فعالیت‌های مذهبی را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه کانون‌های قرآن و عترت از فعالیت‌ترین کانون‌های دانشگاهی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: البته این فعالیت ها در دوران شیوع کرونا به دلیل تعطیل شدن دانشگاه ها کاهش یافت اما پس از این دوران و با روی کار آمدن دولت جدید یکی از اقداماتی که صورت پذیرفت احیای ساختارهای دانشگاهی بود که به دلیل شرایط مذکور تعطیل شده بودند و این روند به سرعت صورت پذیرفت و جشنواره های مختلفی نیز برگزار شد که از جمله آنها می توان به جشنواره قرآن و عترت در وزارت علوم اشاره کرد که کانون های قرآن و عترت در برگزاری آن فعالیت جدی داشتند به این معنا که خودشان افراد مستعد و فعال در دانشگاه ها را شناسایی و برایشان دوره آموزشی برگزار می کردند. 

جعفرپور ادامه داد: با توجه به آنچه که اشاره شد علاقه مند هستیم با کانون‌های مساجد ارتباط برقرار کنیم و تفاهم‌نامه بنویسیم تا ذیل آن کانون‌های فرهنگی و همچنین کانون های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با کانون‌های مساجد ارتباط داشته باشند و به نوعی مردمی سازی که مقام معظم رهبری اشاره داشتند ذیل این پیوند در سطح دانشگاه ها محقق شود، به ویژه اینکه شعار امسال نیز جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، باید دانشگاه‌ها را با مساجد ارتباط دهیم تا این پیوند و هم افزایی ایجاد شود و مسئولیت اجتماعی دانشگاه در برابر مردم به ثمر برسد.

کد خبر 1756499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha