اساس نظام خلقت بر پایه شب قدر است

حجت الاسلام علی کریمی با اشاره به فرارسیدن شب های قدر گفت: شب قدر ظرف تقدیر است یعنی اندازه گیری و اساس نظام خلقت بر پایه قدر است شب قدر را قدر بدانید شب بسیار مهم و شب بسیار عزیزی است.

گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۰ فروردین ماه) حجت الاسلام علی کریمی در خطبه های نماز جمعه آسمینون با اشاره به فرارسیدن شب های قدر گفت: شب قدر ظرف تقدیر است یعنی اندازه گیری و اساس نظام خلقت بر پایه قدر است شب قدر را قدر بدانید شب بسیار مهم و شب بسیار عزیزی است.

امام جمعه آسمینون بیان کرد: احیاء شب قدر اصلش در این است که انسان اهل معامله با خدا باشد و حضور حضرت حق را احساس کند.
 
وی ضمن تسلیت پیشاپیش شهادت مولی متقیان حضرت علی (ع)، ابراز کرد: در شب بیست و یکم رمضان اولین مومن، نماز گزار، پشتبان و حامی پیامبر (ص) به شهادت رسید.

حجت الاسلام کریمی افزود: پیامبر (ص) بیان می فرمایند؛ کسی که علی را دوست داشت هدایت شد و کسی که او را دشمن داشت گمراه شد علی جان هر کس تو را دوست بدارد آرامش ایمان او را فرا می گیرد و هر کسی با تو دشمنی ورزد خداوند او را به مرگ جاهلی می میراند و مواخذ خواهد شد، دوست داشتن علی بن ابی طالب (ع) گناهان را از بین می برد همان گونه که آتش هیزم را از بین می برد.

خطیب جمعه آسمینون با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بت های عظیم تخیلی را شکسته و رعب و وحشت را از دل مظلومان برداشت و در دل ستمگران گذاشت این یک معجزه ای است که به دست قدرت الهی تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه تقوا به معنای مجهز بودن در مقابل گناه است، عنوان کرد: تقوای الهی آثار و برکات بی شماری دارد که یکی از آنها در آخرت عبور از پل صراط است.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: صراط پلی است بر دوزخ که در مسیر بهشت که آخرین گذرگاه آدمی است قرار دارد و نیکان و بدان همه بر آن وارد می شوند صالحان مانند برق از آن می گذرند وبه دروازه های بهشت می رسند اما افراد گنهکار توان عبور از آن را ندارند.

امام جمعه آسمینون بیان کرد: مولی متقیان در خطبه ۸۳ نهج البلاغه می فرمایند؛ بدانید عبور شما از صراط و گذرگاه خطرناک آن است قدم ها در آن می لغزند به هر حال یک چنین گذرگاه باریک لغزش های فراوانی دارد که بدون آمادگی کامل عبور همراه با سلامت از آن ممکن نیست.

وی به شرح دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: خدایا در این روز برای برکات سحرهایش توجه بده و روشن کن در این روز دلم را به پرتو انوارش و همه اعضایم را به پیروی آثارش به نور خودت ای روشنی بخش دلهای حق شناسان به کار بگیر.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: سحرگاهان کیمیایی است که عارفان حق با آن بیشتر آشنا هستند و در میان ساعات شبانه روز هر کدام برای خود موقعیت و منزلتی دارند اسراری است در سحر زمینه تقرب فراهم می آورد و راه معراج مومن گشوده می شود و زمان تضرع، بندگی و استغفار فرا می رسد.

کد خبر 1756531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha