شب‌های قدر فرصتی برای بصیرت و معرفت افزایی است

امام جمعه موقت اصفهان به فضائل و برکات شب های قدر اشاره کرد و گفت‌: در این مناسبت ها فرصت برای بصیرت و معرفت افزایی فراهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان حجت الاسلام «سید مجتبی میردامادی» در خطبه های نماز جمعه اصفهان به مناسبت های هفته اشاره کرد و اظهار داشت: شب های قدر از جمله مناسبت های این روزها است که برای انسان فرصت ساز بوده و چاره ساز برای سعادتمندی و حل مشکلات به حساب می آید.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: در این شب ها باید به دعا و مناجات برای بصیرت و معرفت افزایی بپردازیم و از پروردگار بخواهیم تا بینش و آگاهی به ما ارزانی کند.

وی به فضیلت های این شب اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس سفارش معصومین ارزش و جایگاه این مناسبت از دیگر ایام سال بیشتر بوده که باید از این فرصت برای بخشش گناهان و سعادتمندی خود استفاده کرد.

حجت الاسلام میردامادی به سالروز شهادت حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام الگوی اخلاقی و عملی در مدیریت و زندگی فردی انسان است.

وی با اشاره به اینکه ابن ملجم هم شیعه بود اما عاقبت به خیر نشد، تصریح کرد: دشمنان حضرت علی(ع) دچار کج فهمی و انحراف شدند و دنیا و آخرت خود را نابود کردند.

خطیب جمعه اصفهان مراقبت از اعمال را مهم خواند و اذعان داشت: باید همواره از پروردگار عالم بخواهیم تا از مسیر هدایت دور نشویم که در چنین حالتی به بدترین شرایط روبرو خواهیم شد.

وی به  روز قدس و راهپیمایی آن اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از مناسبت های مهم ماه مبارک رمضان همین روز بوده تا خروش خود را علیه دشمنان اعلام کنیم.

حجت الاسلام میردامادی ادامه داد: رژیم صهیونیستی ظلم زیادی را به مردمان غزه روا داشت و با همه وجود ادعای حقوق بشر چقدر از کودکان و زنان را به شهادت رساند که حضور در راهپیمایی روز قدس پاسخ محکم به این همه جنایت خواهد بود.

کد خبر 1756571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha