توزیع گوشت گرم به نیازمندان منطقه نوزده تهران در ماه مبارک رمضان

به همت کانون خادمیاران محله ای منطقه نوزده تهران در راستای ترویج فرهنگ احسان و اطعام گوشت گرم بین نیازمندان منطقه توزیع شد.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، همزمان با ماه مبارک رمضان از طریق جذب کمک‌های مردمی و مومنانه، توسط کانون محله‌ای منطقه نوزده تهران گوشت گرم تهیه،و بصورت بسته‌ بندی شده بین خانواده‌های نیازمند منطقه توزیع شد. این اقدام مهم، به‌منظور کمک به افراد نیازمند و خانواده‌های آسیب‌پذیر در این ماه مبارک صورت گرفت.

صادق نوران دبیر کانون های خادمیاران خدمت رضوی منطقه نوزده تهران اظهار داشت؛ ازذبح سه راس گوسفند که توسط بانیان و نیکوکاران اهدا شده بود بسته های دو کیلویی گوشت تهیه و با توجه به میزان نیاز و درخواست‌های مختلف بین نیازمندان  آن امام رئوف توسط خادمیاران  کانون  محله ای خدمت رضوی توزیع شدند.

در پایان نوران افزود، هدف این فعالیت ها از سوی خادمیاران رضوی به عنوان نهاد معنوی، از یک سو ترویج مفاهیم اخلاقی و محبت به هموطنان نیازمند، و از سوی دیگر، حمایت از افراد آسیب‌پذیر و کم‌ بضاعت در این ماه مبارک است.

این فعالیت‌ها از سوی خادمیاران رضوی در  سایه الطاف امام رئوف ، می‌تواند موجب ترویج فضیلت‌های اخلاقی، افزایش همبستگی اجتماعی و کمک به کاهش تفاوت‌های اجتماعی و اقتصادی در جامعه باشد.

گستراندن سفره اطعام برای نیازمندان توسط کانون وقف و نذر منطقه نوزده تهران"

در ماه پر برکت رمضان، کانون وقف و نذر منطقه نوزده تهران به منظور رفع نیازهای اساسی نیازمندان، اقدام به ایجاد سفره اطعام نمود.

به همت کانون خادمیاران خدمت رضوی منطقه نوزده تهران،در ماه مبارک رمضان به بیش از ۱۲۰ نفر از نیازمندان منطقه، از جمله نیازمندان ساکن در محله خلازیر و کوره نشین‌ها، با توزیع بسته  های غذای گرم  خدمت رسانی شد .

 این اقدام با تاکید بر گسترش سفره اطعام در ماه مبارک رمضان، در راستای عمل به ارزش‌های دینی و اخلاقی، به خصوص در زمینه بخشش و کمک به نیازمندان، صورت گرفت .

صادق نوران دبیر کانون های خدمت رضوی منطقه نوزده تهران طی گزارشی افزود؛ هدف ازاجرای این برنامه ها و فعالیت صورت گرفته،به منظور ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری بین افرادی می باشد که با دارا بودن توانایی مالی بتوانند تشویق به ارائه کمک های مؤمنانه خود بین نیازمندان و افراد کم بضاعت جامعه باشند.

برگزاری ضیافت افطاری رضوی پسران نخبه قرآنی و روزه اولی های منطقه هجده

ضیافت افطاری رضوی پسران نخبه قرآنی و روزه اولی به همت کانون خدمت رضوی منطقه هجده تهران برگزار شد.

به دعوت  مدیریت آموزش و پرورش منطقه هجده و حضور فعال خادمان آقا علی ابن الرضا(ع) کانون خدمت رضوی منطقه هجده، مراسم ضیافت افطاری رضوی پسران نخبه قرآنی و روزه اولی در مدرسه شاهد امام خمینی (ره) برگزار شد.

سیدرضا منصوری پور مقدم جانشین کانون خدمت رضوی منطقه با بیان این خبر افزود: از اهداف تجلیل از نخبگان قرآنی و روزه اولی های منطقه، تقویت نشاط معنوی، افزایش همدلی و محبت بین روزه اولی ها می توان اشاره کرد .

وی در ادامه یادآور شد: اجرای محفل جز خوانی قرآن ، اقامه نماز جماعت، صرف افطاری و تجلیل از تعدادی روزه اولی از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم برگزار شد.

طرح افطار رضوی پسران نخبه قرآنی و روزه اولی در تاریخ پنج شنبه، شانزدهم فروردین ماه برگزار شد.

توزیع پوستر تمثال حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در راهپیمایی روز قدس/منطقه۲۱

 خادمیاران رضوی در توزیع ۴۰۰۰ پوستر تمثال امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و پوسترهای مرتبط در مسیر شماره ۱۰ راهپیمایی روز قدس از مبدا منطقه ۲۱ تهران، مشارکت کردند.

همچنین در این راهپیمایی بزرگ که امسال در محکومیت جنایات رژیم منحوس اسرائیل با حضور گسترده تر مردم رنگ و بوی دیگری داشت، با مشارکت مردم منطقه ۲۱ تعدادی پوستر مرتبط با هزینه پنجاه میلیون ریال تهیه و توسط خادمیاران رضوی این منطقه در بین راهپیمایان توزیع شد.

پیکر مطهر شهید سیدمهدی جلادتی در سایه‌سار پرچم نورانی بارگاه رضوی تشییع شد.

خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه دارالمومنین در معیت پرچم‌ در مجلس تشییع پیکر شهید هم‌محله‌ای خود سیدمهدی جلادتی حضور یافتند.

بنابراین گزارش، پیکر شهید سیدمهدی جلادتی که در حمله رژیم سفاک و تروریستی صهیونیستی به ساختمان وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسید، صبح امروز با حضور جمع کثیری از مردم قدرشناس تهران و خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ به سوی خانه ابدی‌اش بدرقه شد.

در این مراسم باشکوه سفیران امام رئوف(ع) ضمن حضور در معیت پرچم متبرک حریم ملکوتی رضوی؛ صلوات خاصه حضرت ثامن الحجج(ع) را قرائت و فضای این مجلس نورانی را به یاد و نام حضرت شمس الشموس مزین و متبرک کردند.

شهید سیدمهدی جلادتی آذر سال ۱۳۷۸ متولد شد و دوران نوجوانی و جوانی خود را در بسیج مسجدِ حضرت میثم واقع در منطقه ۱۴ تهران سپری کرد.

وی با توجه به علاقه‌اش به خدمت در لباس مقدس پاسداری سال ۱۴۰۰ به عضویت رسمی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و اول بهمن ۱۴۰۲ جهت انجام‌ ماموریتی وارد سوریه شد.

این شهید والامقام در آخرین روزهای ماموریت خود و هم‌زمان با سالروز شهادت مقتدایش حضرت امیرالمومنین در حمله رژیم خبیث اسرائیل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر شهیدالقدس سیدمهدی جلادتی طبق وصیتش در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد.

برپایی میز مشاوره تخصصی طب سنتی در منطقه ۲۱ تهران

سیدمحمد خادم الحسینی مسئول کانون سلامت خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران میز مشاوره تخصصی طب سنتی جهت ارائه خدمات در بوستان نرگس تهرانسر برپا شد.

در این خدمت مراجعه کنندگان از مشاوره های رایگان در خصوص طب سنتی بهره مند شوند.

خادم الحسینی افزود: عمده ی مشکلاتی که برای مردم در زمینه سلامتی پیش می آید مربوط تغییرات در سبک زندگی است. عدم آشنایی با مزاج ها و مصلحات که اغلب موجب مشکلات گوارشی، ناباروری و حتی مشکلات روحی روانی می شود.

وی در پایان گفت: ما با برپایی میزهای خدمت مشاوره و برگزاری سخنرانی در زمینه اصلاح سبک زندگی و آموزه های اهل بیت علیهم السلام در زمینه سبک زندگی سعی می کنیم آگاهی بیشتری به عموم مردم بدهیم تا زندگی سالم تری در کنار عزیزانشان داشته باشند.

با حضور سردار آذرنوش، احکام مسئولین کانون های تخصصی خدمات رضوی فیروزکوه تحویل شد.

با حضور سردار داود آذرنوش،معاونت محترم کانون های خدمات رضوی استان تهران، حکم مسئولیت مدیران و مسئولین کانون های تخصصی دفتر خدمات رضوی شهرستان فیروزکوه تحویل شان گردید.

بنابراین گزارش، این مراسم شب گذشته همزمان با ۲۵ رمضان المبارک، با حضور معاون دفتر کانون های خدمات رضوی استان تهران، جناب سردار داود آذرنوش، امام جمعه فیروزکوه، فرماندار شهرستان فیروزکوه، شهردار و برخی مسئولین شهرستانی، حکم مسئولیت مدیران و مسئولین کانون های تخصصی خدمات رضوی شهرستان فیروزکوه به ایشان اهدا شد.

در این مراسم که در منزل یکی از خادمیاران رضوی  به صرف افطار برگزار شد، همراه با نماز جماعت و مدیحه سرایی و ذکر مدح اهل بیت و مدیحه با موضوعیت امام رضا(ع) برگزار شد و در ادامه در قالب جلسه تخصصی هر یک از مدیران و مسیولین به بیان نکاتی در مورد حوزه کاری، ترویج فرهنگ رضوی، مشکلات و معضلات و کمبود هاو چگونگی انجام امور وارائه راه حل ها پرداختند.

در پایان نیز سردار داود اذرنوش، به جمع بندی مطالب و بیان نکاتی پیرامون مباحث مطرح شده پرداختن و راهنمایی های لازم را مبذول داشته و همگان را به استفاده از ظرفیت های موجود و بالقوه از لحاظ مالی و منابع انسانی تشویق نمودند.

برگزاری جلسه ستاد برگزاری دهه کرامت کانون خدمت رضوی منطقه هجده

 اولین جلسه ستاد برگزاری دهه کرامت کانون خدمت رضوی منطقه هجده با حضور سیدرضا منصوری پور مقدم و سایر اعضا ستاد کرامت منطقه و مسئولین کانون های منتخب در روز پنج شنبه،شانزدهم  فروردین ماه در محل کانون خدمت رضوی منطقه برگزار شد.

سیدرضا منصوری پورمقدم جانشین کانون خدمت رضوی منطقه هجده ضمن تشریح برنامه فعالیت های کانون جهت هماهنگی برنامه های دهه کرامت و تأکید بر اهمیت هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن این جشنها، خواستار همکاری تمامی کانون ها و خادمیاران  منطقه در جهت گرامی داشت این ایام شدند.

اعضا ستاد دهه کرامت کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵ معرفی شد

جلسه معرفی اعضای ستاد دهه کرامت کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵ همزمان با چهارشنبه های امام رضایی با حضور دبیر،اعضای ستاد، معاونان و مسئولان کانون های تخصصی با قرائت آیات روح بخش قرآن و جمع خوانی صلوات خاصه امام مهربانی ها در محل دفتر این کانون واقع در بلوار ابوذر برگزار شد .

حسین گودرزی دبیر کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵ تهران ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت علی علیه السلام و قبولی طاعات درباره اهمیت موضوع دهه کرامت گفت :با توجه به اهمیت برنامه های ابلاغی حضور همه خادمیاران و یاوران رضوی و مسئولین کانونهای منطقه ۱۵ و مشارکت در برنامه ها تجمیعی استان تهران  ضروری و مهم  است 

گودرزی بابیان اینکه رسانه نقش پررنگی در انعکاس گسترده فعالیت ها دارد گفت :توجه به حجم بالای فعالیت های ابلاغی  و همچنین حضور در برنامه های سراسری استان تهران لازم است تا همه معاونین و کانونهای تخصصی و محلات در راستای اطلاع رسانی برنامه های اجرا شده با روابط عمومی و همچنین تنظیم خبر و انتشار در خبرگزاری ها با کانون خبر و رسانه همکاری بیشتری داشته باشند ‌.

وی افزود  : تشکیل این ستاد به این منظور بوده است تا همه خادمیاران فعالیت خود را در قالب برنامه های ابلاغی این ستاد و با همکاری و هماهنگی به انجام برسانند و امیدواریم باعنایت خاصه خود حضرت بتوانیم خدمات خالصانه ارزشمندی در دهه کرامت ارائه نماییم

وی با معرفی حمید مهدوی مسئول کانون جوانان به عنوان دبیر ستاد و و وحید اخلاقی مسئول اجرای برنامه ویژه منطقه ۱۵ ، حسین عبدی هماهنگی و پشتیبانی و مسئولین معاونت های این کانون را بعنوان اعضای این ستاد معرفی و وظایف ایشان را ابلاغ کردند .

در ادامه جلسه تعدادی از مسئولین کانونهای تخصصی نظرات و پیشنهاد های خود را مطرح کردند و صورت جلسه تنظیم و به امضا اعضا رسید .

در پایان جلسه احکام مسئولین کانونهای تخصصی به آنها اهدا شد و از زحمات دوستان قدر دانی شد.

برگزاری بزرگترین ضیافت افطاری خادمیاران رضوی شهرستان های غرب استان تهران درشهریار

بزرگترین ضیافت افطاری خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان های شهریار، قدس، ملارد، رباط کریم و پرندبا حضور مدیرکانون های خدمت رضوی استان تهران به میزبانی شهرستان شهریار برگزار شد.

 باحضور صفرعلی براتلو مدیر کانون های خدمت رضوی استان تهران و هیئت همراه، دبیران کانون های خدمت رضوی شهرستان های غرب استان تهران، خانواده معظم شهدا، روحانیون معزز، فرماندار ویژه شهرستان شهریار، فرماندار رباط کریم، بخشداران رباط کریم و شهریار، بزرگترین ضیافت افطاری همزمان با بیست و سوم ماه مبارک رمضان و چهارشنبه‌های امام رضایی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پخش سرود ملی جمهوری اسامی ایران و همخوانی صلوات خاصه حضرت رضا(ع) درمعیت پرچم متبرک رضوی دریکی از تالارهای شهریار برگزار شد.

ابتدا حجت الاسلام علی سلامت بخش دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان شهریار محضرمدعوین خیرمقدم عرض کرد.

سپس صفرعلی براتلو مدیرکانون های خدمت رضوی استان تهران به عنوان سخنران ویژه مراسم ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم گفت: به پاس اقدامات شایسته از حجت الاسلام سلامت بخش و همکارانشان تقدیر و تشکر می کنم، با عنایت به اینکه درآستانه روز قدس قرارداریم، روز قدس امسال باید باشکوه، گسترده، توفنده و پرشور تر از گذشته برگزارشود، افکارعمومی دنیا برعلیه آمریکا و صهیونیزم است، صهیونیست ها اکنون در موضع ضعف قراردارند، حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق نشانه استیصال و درماندگی رژیم غاصب صهیونیستی است، دشمن با تدابیر رهبر بصیر، شجاع و آگاه کشورمان از جنایت های خود پشیمان خواهد شد.

وی افزود: جهادتبین و معرفی دستاوردها به مردم بسیاراهمیت دارد، حضرت آقا تاکید می کنند، محافل قرآنی درمساجد احیاء شود ما به عنوان خادمیار رضوی باید در تمام عرصه هائی که حضرت آقا تدبیر می کنند پیشتاز و پرچمدارباشیم.

مدیحه سرایی توسط مداحان اهل بیت(ع)، اجرای گروه تواشیح، نمایش کلیپ روایت خدمت خادمیاران رضوی شهرستان شهریار، تجلیل از خادمیاران نمونه شهرستان های غرب استان تهران و ضیافت افطاری از ویژه برنامه های این مراسم معنوی بود.

اعتکاف رمضانیه دانش آموزان در شهرستان ورامین

۳۵ دانش آموز محصل شهرستان ورامین در ماه مبارک رمضان به میزبانی خادمان کانون خدمت رضوی معتکف شدند .

نوجوانان محصل ، با حضور در مسجد امام رضا کهریزک ورامین با روزه داری مراسم اعتکاف رمضانیه را به پا داشتند .

دانش آموزان در این مدت اوقات فراغت خود را سالم و با معنویت و در کلاس های متنوع و آموزنده با محوریت مسجد ،خانه خداست ، سپردی کردند.

خادمان کانون خدمت رضوی شهرستان ورامین با خدمت رسانی و پذیرایی این عزیزان در سحر و افطار میزبان این جوانان بودند .

خادمان و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی با خواندن سرود خدمت به مسجد و معتکفین حال و هوای خاص رضوی بخشیدند .

از تمامی معتکفین حاضر دعوت بعمل آمد تا پرچرم های قطعه شده متبرک رضوی را از دستان خادمان امام رضا (ع) دریافت کنند و به عنوان امان نامه و تبرک در نزد خود نگه دارند .

 سید یدالله حسینی دبیر کانون خدمت رضوی ورامین با تشکر از مسولین و هیئت امنای مسجد و کانون محله ایی بابت دعوت به مراسم ،در ادامه با تشریح یک کرامت از آقا علی بن موسی الرضا(ع) سخنان خودرابه پایان برد.

سپس در این مراسم، دانش آموزان بعد از سپری کردند دوران اعتکاف رمضانیه با جمع آوری وسایل و عبور از زیر قرآن مجید و پخش گل بر روی سر روزه داران نوجوان ، آنهارا راهی منازل خود بهمراه خانواده هایشان هدایت کردند.

روضه‌های خانگی کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ محفلی برای پاسداشت مقام‌ شهدا

در آخرین چهارشنبه امام رضاییِ ماه ضیافت الهی خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ غبار از مزار شهدای گمنام زدودند.

 محمدرضا شکوری مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ در خبری اعلام‌ کرد: اولین روضه خانگی کانون ایثار و شهادت در سال جدید با حضور جمعی از خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ و شماری از زائران شهدای گمنام در مقبرةالشهدای شهرک زینبیه برگزار شد.

مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه دارالمومنین افزود: خادمیاران کانون ایثار هر ماه با برپایی روضه ارادت خود را به محضر حضرت رضا(ع) شهدای والامقام عرض ابراز می‌کنند که این‌بار این نشست معنوی هم‌زمان با آخرین چهارشنبه امام رضایی در ماه رحمت الهی و در جوار مزار شهدای گمنام همراه با اجرای آیین غبارروبی و عطرافشانی برگزار شد.

شکوری با اشاره به لزوم‌ هم‌افزایی کانون‌های خدمت رضوی منطقه در راستای برگزاری هرچه بهتر و پربارتر اینگونه برنامه‌ها افزود: کانون ایثار و شهادت برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این محفل نورانی ضمن دعوت از سایر کانون‌های منطقه جهت حضور در این مراسم؛ از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در این کانون‌ها بهره جست.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به هم‌زمانی این محفل با ماه مبارک رمضان و فضیلت تلاوت کلام‌ الهی از تعدادی از قراء کانون قرآن جهت قرائت یک جزء از قرآن کریم بهره‌ برده شد. همچنین شماری از خادمیاران کانون‌های زیارت، محله‌ای و خبر و رسانه در این برنامه حضور بهم رساندند.

شکوری در پایان ضمن اشاره به برنامه‌های این‌ محفل معنوی افزود: مراسم‌ با قرائت یک جزء از کلام‌الله مجید آغاز شد و با آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام در معیت پرچم حریم رضوی، قرائت زیارت امین‌الله، مرثیه‌سرایی و اقامه نماز جماعت ادامه یافت و در پایان ۱۵۰ نفر از روزه‌داران و زائران شهدا میهمان سفره پربرکت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بودند و از برکات شهدای گمنام متنعم شدند.

کد خبر 1758066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha