حضور ۲ میلیون دانش‌آموز در فرآیند حفظ قرآن

باقری با بیان اینکه حفظ موضوعی قرآن اولویت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ است، از قرار داشتن دو میلیون دانش‌آموز در فرآیند حفظ جزء ۳۰، بیش از جزء ۳۰ و حفظ موضوعی خبر داد.

میکائیل باقری در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان در مورد تربیت دانش آموزان حافظ قرآن کریم بیان کرد: تربیت حافظان قرآن در آموزش و پرورش در دو حوزه مدرسه  و دارالقرآن ها انجام می شود و براساس تکالیفی که برای مدارس قائل شدیم حفظ جزء ۳۰ یعنی از یک سوره تا پایان جزء ۳۰ در مدارس انجام و بیش از حفظ جزء ۳۰ به صورت تخصصی در دارالقرآن ها انجام می شود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش افزود: در سال های قبل از ۱۴۰۲ دارالقرآن ها ورود جدی به تربیت حافظان نداشتند اما از ابتدای سال ۱۴۰۲ دارالقرآن های آموزش و پرورش که شامل ۸۳۰ باب می شوند نیمی از توان خود را برای تربیت حافظان هزینه و حافظان بیش از یک جزء را تربیت می کنند.

باقری در مورد آمار تربیت حافظان قرآن کریم در آموزش و پرورش، تصریح کرد: در مجموعه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، دو میلیون دانش آموز در فرآیند حفظ قرار گرفتند که این حفظ در سه بخش انجام می شود: حفظ جزء ۳۰، بیش از جزء ۳۰ و حفظ موضوعی؛ آمار دانش آموزانی که موفق به حفظ قرآن می شوند، ثبت می شود.

وی تأکید کرد: برای سال ۱۴۰۳ با توجه به طرح «مسطورا(زندگی با آیه ها)»، بخش عمده ای از توان خود را در ترویج این طرح در دوره دبستان قرار می دهیم و بیشتر توان خود را به سمت حفظ موضوعی می بریم که قبلا هم در آموزش و پرورش مورد توجه بوده است.

باقری خاطرنشان کرد: ما نگاه تخصصی آموزش و پرورش در حوزه قرآن را به سمت تربیت ۱۰ میلیون حافظ مورد مطالبه رهبری برده و بخش عمده از ظرفیت دارالقرآن ها را به  تربیت حافظان قرآن از یک جزء به بالا اختصاص داده ایم؛ علاوه بر این، حفظ موضوعی را هم در مدارس دنبال می کنیم.

کد خبر 1759101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha