جهت‌گیری دستگاه‌های اجرایی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

قناعت با بیان اینکه سند توسعه دانش‌بنیان استان امروز در شورا تصویب نهایی شد، گفت: انتظار می‌رود این سند مورد توجه و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرد و جهت‌گیری آنان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز ظهر (۲۸ فروردین) در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که در خصوص اعتبارات هزینه‌ای در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است، استان توانست ۸۰ میلیارد تومان اعتبار متمم را جذب کند و از این طریق بخش عمده‌ای از هزینه‌های غیرپرسنلی دستگاه‌های اجرایی تسویه شده و هم پرداخت پرسنلی نسبتاً خوبی در قالب پاداش پایان سال به دستگاه‌ها انجام دهد.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصد درآمد مصوب استان در بخش هزینه‌ای و تملک دارایی، ادامه داد: خراسان جنوبی توانسته از این اعتبارات مازاد درآمد منتفع شود و همچنین اواخر سال گذشته ۳۵۰میلیارد تومانی اعتبار عمرانی به صورت نقدی و اوراق تخصیص یافت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پایان سال مالی ۱۴۰۲پایان شهریورماه امسال است اما انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان جذب اعتبارات تملک دارایی  در اسرع وقت را در اولویت قرار دهند و به روزهای پایانی مهلت قانونی موکول نشود.

قناعت در ادامه بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی که تا دو ماه آینده این اعتبارات را بدون دلیل موجه جذب نکنند در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام خواهند شد و اعتبار آنان هم جا به جا می‌شود.

وی افزود: معاونت عمرانی استانداری، سازمان امور اقتصاد و دارای و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در خصوص جذب اعتبارات عمرانی سال گذشته حتماً جلسات منظم و فشرده‌ای برگزار کنند و برای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گزارشی از اقدامات و آسیب‌شناسی که در این زمینه انجام می‌دهند را ارائه کنند.

استاندار خراسان جنوبب با بیان اینکه سند توسعه دانش‌بنیان استان امروز در شورا تصویب نهایی شد، تصریح کرد: انتظار می‌رود این سند مورد توجه و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرد و جهت‌گیری آنان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد.

قناعت عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید صدا و ید واحد باشند و براساس نقشه راهی که سند توسعه دانش‌بنیان برای ما تعریف کرده، تقسیم کار و اولویت‌ها مشخص شود و دبیرخانه هم در جلسات آینده این شورا، گزارشی در خصوص اجرایی شدن این سند و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این زمینه ارائه دهند.

وی در ادامه تأکید کرد: محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان باید در اولویت خرید دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و تعامل خوبی با این شرکت‌ها داشته باشند.

استاندار با قدردانی از اقدامات خوب اداره کل امور مالیاتی استان، گفت: تأکید ما بر هزینه‌کرد این اعتبارات در بخش زیرساختی استان است.

قناعت در ادامه به پروژه احداث مرکز جامع انتقل خون استان اشاره کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه از محل اعتبار ملی و استانی کمک خواهد شد تا آماده بهره‌برداری شود.

وی در پایان بیان کرد: انتظار می‌رود چهار کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جلسات ماهانه را به صورت مرتب برگزار کنند چون ما تفویض اختیار کردیم تا موضوعات فنی در این کارگروه‌ها بررسی و برای تایید نهایی در شورا مطرح شود.

کد خبر 1759153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha