مسجد پایگاه اجتماعی، فرهنگی و علمی است

قربانی بابیان اینکه مسجد پایگاه اجتماعی، فرهنگی و علمی است گفت: یکی ار راهکارهای اعتلای نقش و جایگاه خواهران در مساجد، فعالیت منسجم خواهران با تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی است.

فرخ‌تاج قربانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری منسجم بانوان در مساجد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و نیازمند یک تشکیلاتی خاص همچون کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران است.  

مدیرکانون فرهنگی هنری حضرت زینب کبری(س) مسجد جامع مرغملک با اشاره به اینکه مسجد پایگاه اجتماعی، فرهنگی وعلمی است، افزود: پیامبراکرم (ص) حکومت خود را از مسجد آغاز نمود و حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت به مسجد رفته و در انجا خطبه عظیم فدکیه را بیان فرمودند؛ دختر پیامبر(ص) کار را به مسجد برد، بعد از خطبه‌های امیر المومنین (ع) خطبه‌ای به اندازه خطبه حضرت زهرا (س) از همه جهات نداریم.

وی با اشاره به اینکه رفتن حضرت‌زهرا به مسجد از رفتن امام حسین(ع) به کربلا سخت تر بود، افزود: خط‌سازش می گفت زهرا به مسجد نرود، زینب به کربلا نرود، اما هر دو رفتند و نقش بانوان در انقلابی کردن و آزادگی را ثابت نمودند.

قربانی افزود: خداوند در سوره مریم از محرر استفاده می‌کند محرر، یعنی آزاد کردن؛ درحالی که مریم برده نبود، یعنی قید و بندهای اجتماعی و خانوادگی را برداری و آزادش کنی برای خدا وشروع آن هم از مسجد است، پس آزادی است برای خدا واین آزادی را از مسجد به گوش همگان می رساند.  

وی در پیان اظهار امیدواری کردکه ما زنان بتوانیم با استعانت از خداوند متعال، مثل زمان هشت سال دفاع مقدس باز هم صدای موذن های زنده را از مساجد بلند کنیم و مساجد تبدیل به پیام رسان و رسانه ای برای وحدت کنیم.

کد خبر 1759178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha