راهپیمایی مردم مراکش در همبستگی با غزه / به نسل کشی در غزه پایان دهید

ده‌ها نفر از مردم مراکش به درخواست «جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین و علیه عادی سازی» راهپیمایی کرده و خواستار توقف جنگ غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، ده‌ها نفر از مراکشی‌ها عصر سه‌شنبه (۲۸ فروردین ماه) در رباط، پایتخت این کشور در یک موضع همبستگی با غزه شرکت کردند و خواستار «پایان دادن به نسل‌کشی‌ای که ساکنان نوار در معرض آن هستند» شدند.

معترضان شعارهایی را سر دادند و خواستار حمایت از غیرنظامیان در نوار غزه شدند.

«جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین و علیه عادی سازی» (یک سازمان غیر دولتی) فراخوان برگزاری این راهپیمایی را داد و آنچه را که «سکوت کشورهای غربی در قبال آنچه در غزه می گذرد و ناتوانی نهادهای بین المللی» توصیف کردند، محکوم کردند و خواستار پایان دادن به جنگ غزه شدند.

از جمله شعارهایی که معترضان سر دادند عبارت بودند از: «فلسطین امانت است و عادی سازی خیانت»، «ما هرگز خیانت نمی کنیم و فلسطین در چشم ما جا دارد، «نه، نه، پس نه به عادی سازی و خیانت» و اعلام کردند که  فلسطین و مسجدالاقصی را هرگز فراموش نخواهند کرد.

شرکت کنندگان بنرهایی مانند « یک صدا، نسل کشی و گرسنگی در غزه را متوقف کنید» و «گذرگاه ها را باز کنید» برافراشتند.

محمد الغفری، یکی از اعضای جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین، گفت که مردم مراکش به حمایت از غزه ادامه می دهند.

الغفری در سخنرانی خود در این تظاهرات با تمجید از پایداری مردم فلسطین، خواستار ادامه همبستگی با مردم فلسطین شد.

بسیاری از شهرهای مراکش، از جمله رباط، پایتخت این کشور به صورت روزانه شاهد تظاهرات گسترده در همبستگی با مردم فلسطین و خواستار پایان دادن به حملات اسرائیل به غزه، رفع محاصره و ورود کمک‌ها هستند.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اسرائیل جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب گسترده زیرساخت‌ها، ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی، که بیشتر آنها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته است.

کد خبر 1759224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha