اسراییل دست از پا خطا کند ملت ایران او را بر سر جایش خواهند نشاند

آیت الله دژکام گفت: چنانچه رژیم غاصب اسراییل دست از پا خطا کند ملت ایران او را بر سر جایش می نشانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به اول اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، گفت: اینکه سعدی در طول ۸ قرن ایستاده است و از زبان خودش که می‌گوید نسخه منشات مرا چون کاغذ زر می برند مشهور شده بوده تا امروز که در چشم جهانیان بزرگ است و احترام می‌شود و مایه افتخار ما ایرانیان شده است صرفا به خاطر زیبا سخن گفتن نیست بلکه به خاطر سخن زیبا و ارزشمند گفتن است. 

وی با اشاره به اینکه وقتی ما مجموعه منشات و آثار جناب سعدی را بررسی می کنیم می بینیم برای زندگی سعادتمندانه بشر حرف‌های بسیار زیادی دارد، افزود: عمده نکاتی را که جناب سعدی فرموده است از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اینکه بعضی‌ها این ذهنیت را ایجاد می‌کنند که سعدی گویی خودش اینها را خلق کرده است اشتباه می کنند و بررسی نکرده اند که قبل از سعدی حکیمان، بزرگان و دانشمندان خیلی تلاش کرده بودند اما جناب سعدی در یک قالب زیبا این را ارائه کرده است. همینطور بهره‌مندی سعدی از قرآن و حدیث نبوی این قدر زیاد است که کسی اگر بخواهد انکار کند گویی بگوید آفتاب در میانه روز نیست. 

وی با اشاره به انیکه این قدر سعدی تحت تاثیر قرآن است که در مجموعه دیوان ایشان ۱۲۰۰ آیه قرآن به نوعی استفاده کرده و در ضمن سخنش آورده است، گفت: در باب ارتش و جنگ و صلح هم جناب سعدی حرف دارد. در آغاز بوستان بیش از ۱۰۰ بیت در رابطه با جنگ و صلح و اینکه ارتش را چگونه نگه داریم و چگونه حمایت کنیم گفته است.در گلستان و دیگر آثارش هم در این زمینه صحبت دارد. 

دژکام ادامه داد: سعدی می گوید"تو هم جنگ را باش چون کینه خواست"، اگر دعوا شروع نشود شروع‌کننده بودن کار خوبی نیست، شما دیدید که در روز عاشورا هم امام حسین(ع) شروع کننده جنگ نیست.اگر شروع کردند می ایستیم؛ امیرالمومنین هم در جنگ‌ها شروع کننده نیست پیامبر گرامی اسلام هم در جنگ‌ها چنین بود.کینه‌ورزی و جنگ را شروع نمی‌کردند و این نشانه انسان دوستی اسلام و پیروان اسلام است اما یک زمانی جنگ را علیه شما شروع می‌کنند. مگر ما سفارت آنها را زدیم؟آنها سفارت ما را زدند و حالا چکار کنیم؟جناب سعدی می فرماید تو هم جنگ را باش. اینجا اگر معلوم نشود پای جنگ ایستاده ایم طرف مقابل شیر می شود.مقام معظم رهبری فرمودند که دوره بزن در رو گذشته است و اگر یکی بزنید ده تا می خورید. 

وی اضافه کرد: این منطقی است که از قرن ۷ تا امروز در کشور ما حاکم است؛ بعضی به نظرشان می رسد که با همین ابزار رسانه‌ای خود می توانند فرهنگ ما را تغییر دهند و این خیلی خیال خامی است. ۷۰۰ _ ۸۰۰ سال این شعرها را خواندیم و گفتیم درستش این است و بعد آنها بگویند حمله کنیم در توتییر و سایر فضاهای رسانه ای و ما برمیگردیم و تسلیم می شویم؟  تو هم جنگ را باش؛ پای جنگ ایستاده باشید وقتی کینه و دشمنی علیه ما شروع می شود.اگر خوردی و جواب ندادی می گویند هر کاری بکنی مثل اینکه مهم نیست."که با کینه‌ور مهربانی خطاست" اگر دشمنی با شما می‌کنند و شما مدام بخواهید با کینه ورز مهربانی کنید خطا است 
"چو با سفله گویی به لطف و خوشی ... فزون گرددش کبر و گردن‌کشی"  

آیت الله دژکام گفت: به نظر بنده می آید این دو بیت سعدی را که خواندم تمام ما به عنوان ایرانی مسلمان هر که بگوید همینگونه جوابش را می دهیم ما حتی به بچه‌هایمان هم همین را می‌گوییم که اگر تو را زدند بزن و جواب بده تا نگویند که ساده است.

به گفته وی، این منطق جناب سعدی است، منطق قرآن کریم هم همین است چون سعدی از قرآن و روش اهل بیت استفاده کرده است و منطق ما هم به عنوان ادامه دهنده این مسیر همین است. 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در رابطه با مسئله اسرائیل و عملیات بسیار ارزشمند وعده صادق بحث این بود که حق دفاع مشروع داریم، تو زدی و باید بخوری؛ بیش از ادعا نکردیم و هدف‌گذاری هم نکردیم،گفت: دیدید که ۶ ماه قبلش جنگ بود هرچه هم گفتند ما گفتیم بگذار خودشان با هم تسویه حساب کنند ما حامی مظلوم هستیم ولی الان بنای ورود به جنگ نداریم، اسرائیل آمد جنگ را با شما شروع کرد و باید بداند که در مقابل می خورد و غیر از این رفتار کنیم چیزی از عزت کشورمان باقی نمی‌ماند.

وی اظهار کرد: بنده می خواهم به آمریکا، به قدرت‌های حامی اسرائیل در اروپا و به نتانیاهو و دولت منحوس صهیونیستی اعلام کنم که شما تجربه جنگیدن با این ملت را در ۸ سال دفاع مقدس ما دیده‌اید، اگر بخواهید دست از پا خطا کنید و به میدان بیایید و برای اینکه بگویید موضوع تغییر کرده است این ملت همان ملت است و شما را سر جای خود خواهد نشاند و در پاسخ برخی از کسانی که همیشه بوده‌اند و دلشان زود می لرزد و می گویند آنها امکانات دارند و ما نداریم می گویم که در ۸ سال جنگ هم آنها امکانات داشتند و ما نداشتیم؛ پاسخ یک چیز است. 

دژکام گفت: هیچ کس غیر از این نمی‌خواهد تحلیل دهد، چند موشک و سامانه آنها دارند و چند موشک و سامانه ما داریم؟بحث این چیزها نیست، شما لشکر خدا هستید، شما ظلم و تجاوز را آغاز نکردید بلکه آنها آغاز کردند و شما می‌خواهید از حق مسلم خودتان دفاع کنید.خدا حامی شماست، خدا شما را پیروز خواهد کرد و خدا برای اینکه به ما کمک دهد کافی است.آنها همه لشکر خود را جمع کنند ما هم به اتکا لطف الهی و توکل بر قدرت الهی همان طوری که قبلا وارد شدیم و پیروز شدیم وارد می شویم و انشاالله پیروز برای اینکه پرچم را به دست امام زمان(عج) دهیم از این صحنه نبرد باز خواهیم گشت.

وی ادامه داد: این ناتوانی ابزار مدیریتی است که تمدن اروپایی و آمریکایی به نظرشان می رسد هنوز می تواند از آن استفاده کند.جهان به فرموده رهبر معظم انقلاب در یک پیچ تاریخی است و همه شرایط عوض می شود و این بارهای کهنه و به درد نخور را آنها باید جمع کنند و بروند تا عدالتی که به دست مقدس مهدی آل محمد(ع) اجرا خواهد شد جهان را پر کند و به همه نشان دهد عدالت یعنی چه؟ 

امام جمعه شیراز اظهار کرد: در عرصه سیاسی گرچه ما نخواسته ایم که به طور کلی اگر حرف حسابی و منطقی زده می شود را رد کنیم و مستمر می گوییم شما داوری کنید ببینید حق با کیست اما توان و عرضه این کارها را ندارند و قدرتمندی و عظمت آنها تمام شده است.می بینید که جلسه گرفتند و گفتند اسرائیل به غزه این ظلم را نکند اما چه کسی حرف آنها را گوش داده است؟این ناتوانی سازمان ملل و شورای امنیت است و نتانیاهو خبیث برعلیه ما حمله کرد و سفارت خانه ما را زد و ما گفتیم عدالت را برقرار کنید اما نتوانستند. 

وی با اشاره به اینکه در عرصه سیاسی شکست تمدن اروپایی و آمریکایی آشکار است اما آنها خیلی فشار می آورند که همین را بر همه جهان مستولی کنند اما نمی توانند، گفت: امام خمینی نکته ای را فرمودند که پشه وقتی می خواهد بمیرد وز وز زیاد می‌کند.ما دارم می بینیم که آنها وز وز زیاد می‌کنند اما شکستشان در عرصه دیپلماسی و سیاست شکست آشکاری است و همه جای دنیا ملت ها تجمع می کنند و این موضوع را می‌گویند و ناتوانی آنها واضح است اما هنوز مدعی هستند که می خواهند کار کنند و عرصه نبرد سیاسی را به عهده گرفته اند. 

دژکام گفت: همین طور نبرد رسانه‌ای است که باید ما در این مورد مقداری جمع و جور باشیم و رهبر معظم فرمودند جنگ رسانه ای را فراموش نکنید و در عرصه رسانه نباید آنها هرچه می خواهند تحویل ملت ها دهند و ما هیچ کاری نکرده باشیم. 

وی ادامه داد: انشاالله یکی بعد از دیگری این عرصه‌های نبرد با هدایت، فرماندهی و سیاست‌گذاری نائب امام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(دام ظله العالی) فتح خواهد شد و پیروزی از آن شما خواهد بود و این وعده الهی است به شرط اینکه ما هم پای کار دین بایستیم. 

کد خبر 1759498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha