مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر این که عدالت مالیاتی، همراهی مردم را به دنبال دارد، گفت: اگر مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود جامعه با آمادگی بیشتری مالیات پرداخت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم به نقل از حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه شامگاه پنجشنبه ۳۰ فروردین در دیدار رئیس کل و معاون سازمان امور مالیاتی کشور با تبریک علمیات غرورآفرین «وعده صادق» و درهم کوبیدن سرزمین‌های اشغالی، رسالت سازمان امور مالیاتی کشور را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) در نامه ای به کارگزاران خود به ویژه مالک اشتر به چهار اولویّت اصلی حکومت در جامعه اسلامی اشاره کرده اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: حضرت وقتی مصر را به مالک اشتر سپردند، چهار توصیه را هم متذکر شدند، جالب این است که این چهار سفارش مهم‌ترین چیزهایی است که از حکومت و دولتمردان به ویژه شما دست اندرکاران امر امورمالیات کشور انتظار می رود که حضرت با اولویت آن را بیان کرده اند شامل؛ «جِبایَةَ خَراجِها، جمع آوری مالیات»، «وَ جِهادَ عَدُوِّها، جهاد با دشمنان»، «وَ استِصلاحَ اَهلِها، سازندگی معنوی» و «و عماره بلادها، سازندگی مادّی» که در آخر هم «وَ عِمارَةَ بِلادِها»؛ کشور را هم آباد کنید را به والیان سفارش کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به وظایف نظام اسلامی در قبال مردم و جامعه گفت: نظام اسلامی در حوزه جمع آوری مالیات، ایجاد امنیت، سالم‌سازی و آباد کردن جامعه و رسیدگی به شهروندان وظایف سنگینی به عهده دارد و در تمامی این عرصه‌ها ایفای نقش می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اخذ مالیات از شهروندان و فعالان اقتصادی باید با عمران آبادانی شهرها همراه باشد و عمران و آبادانی شهرها جلوی چشم شهروندان رخ دهد.

به گفته آیت الله اعرافی، اگر طرح یا لایحه‌ای از سوی مجریان برای اجرا در کشور به شورای نگهبان وارد شود، اولین موضوعی که مدنظر است رعایت حق و حقوق مردم است و شورای نگهبان متعهد به حقوق آحاد جامعه است.

وی در ادامه به ابعاد مختلف نظام مالیاتی پرداخت و گفت: یکی از این اضلاع، بعد فرهنگی و ارزشی اخذ مالیات در جامعه و بین شهروندان است و باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر این که عدالت مالیاتی، همراهی مردم را به دنبال دارد، گفت: اگر مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود جامعه با آمادگی بیشتری مالیات پرداخت خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس کل سازمان امور مالیاتی گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد.

کد خبر 1759500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha