کارگاه آموزشی «ارتباط موثر با کودک و نوجوان» در داراب برگزار شد

حجت الاسلام اسدی گفت: کارگاه آموزشی «ارتباط موثر با کودک و نوجوان» ویژه طلاب و روحانیون طرح هجرت و طرح امین شهرستان داراب برگزار شد.

حجت الاسلام احسان اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فارس گفت: کارگاه آموزشی «ارتباط موثر با کودک و نوجوان» به همت مرکز آموزش کاربردی حوزه علمیه فارس با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و بنیاد بین المللی امامت ویژه طلاب، مبلغان طرح هجرت و طرح امین داراب و جنت شهر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی به مدت دو روز با تدریس حجت الاسلام حسن فلاح از اساتید حوزه کودک و نوجوان برگزار شد، افزود: مفاهیم کلی ارتباط و فرآیند آن، مدل‌های مختلف ارتباطی، انواع ارتباطات (کلامی و غیر کلامی)، مفهوم و ویژگی‌های ارتباط اثر بخش و اثرات آن در رشد شخصیت کودکان ونوجوانان، شناخت ویژگی‌های کودک ونوجوان در دوره‌های مختلف سنی به ویژه دوران بلوغ و زمینه‌های لازم برای برقراری ارتباط با کودک و نوجوان در مساجد و مدارس از سرفصل های این دوره آموزشی بود.

مسئول مرکز آموزش کاربردی حوزه علمیه فارس همچنین علاقه‌مندی به کودکان ونوجوانان و فنون و شیوه‌های برقراری و حفظ ارتباط با آنان، مهارت های لازم برای برقراری ارتباط با کودکان و نوجوانان از جمله  گوش کردن موثر، همدلی، درک و پذیرش احساسات،بازی های متنوع و... موانع برقراری ارتباط اثر بخش (بررسی الگوهای ناکارآمد ارتباطی) و تمرین راه‌کارهای عملی ارتباط اثر بخش را دیگر سرفصل هایی دانست که در این دوره دو روزه به فراگیران این دوره که طلاب و مبلغان طرح هجرت و مربیان طرح امین بودند منتقل شد.

وی با قدردانی از زحمات و همکاری ائمه جمعه و مسوولان حوزه علمیه این شهرستان در برگزاری این دوره آموزشی، گفت: به زودی دوره تکمیلی این دوره آموزشی نیز ویژه طلاب و مبلغین این شهرستان برگزار می شود.

کد خبر 1759507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha