گفتمان شهیدمطهری با رویکرد نشاط‌آفرینی و نگاه تمدنی ترویج می‌شود

سردار معروفی با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت معلم و عقیدتی سیاسی، گفت: ترویج گفتمان شهید مطهری، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها درباره حجاب و کرامت زن و نشاط‌آفرینی با رویکرد تمدنی ازجمله این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم با اصحاب رسانه با تقدیر از زحمات رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه گفت: از زحمات رسانه در مناسبت های مختلف هفته بسیج و هفته دفاع مقدس، دهه مبارک فجر و معرفی خدمات بسیج تجلیل می کنیم. الحمدالله امروز در عرصه اطلاع رسانی و به روز رسانی اصحاب رسانه به خوبی با آگاهی بخشی گام بر می دارند و در موضوعات عملیات طوفان الاقصی و اطلاع رسانی در خصوص وعده صادق شاهدیم که نشاط خاصی در میان تمام گروه ها ایجاد شد و امروز شاهد یک وحدت قابل توصیف بعد از تنبیه رژیم جعلی صهیونیست در ایران اسلامی و منطقه هستیم.

سردار معروفی با اشاره به برنامه های هفته معلم به مناسبت شهادت استاد مطهری اظهار داشت: به مناسبت شهادت استاد مطهری و هفته عقیدتی سیاسی برنامه هایی در سطح رده های مختلف بسیج و در سطح کشور پیش بینی شده است. آثار شخصیت بزرگوار شهید مطهری توسط امام(ره) مورد تایید قرار گرفته و در راستای تلفیق اندیشه حوزه و دانشگاه شهید مطهری تلاش های بسیاری کرد و یکی از دلایل دشمنی های دشمنان و کینه توزی های آنها نسبت به شهید مطهری به واسطه اثرگذاری تفکر غنی و عملی وی بود که برگرفته از عاشورا، اهل بیت(ع) و مرجعیت تفکر شیعیان یعنی امام (ره) بوده است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با بیان اینکه نقش ماندگاری شهید مطهری هیچ گاه فراموش نمی شود و اندیشه زیبای این شهید بزرگوار در جامعه موثر است، گفت: سازمان بسیج مستضعفین در ایام هفته عقیدتی برای بسیجیان و توده مردم برنامه های ویژه ای مد نظر دارد. بسیج به عنوان تکیه گاه بزرگ ملت ایران است و امسال با این رویکرد به برگزاری برنامه ها می پردازد. در همین راستا هفته عقیدتی سیاسی از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت پیش بینی شده است و برنامه های عقیدتی سیاسی و بزرگداشت مقام استاد مطهری و هفته معلم به صورت هماهنگ تا پایین ترین رده های بسیج با رویکرد فرمان اعتلای فرمانده کل قوا در حوزه بسیج و جهاد تبیین و خدمت برگزار می شود.

سردار معروفی تمرکز برنامه ها در سال ۱۴۰۳ را بر گفتمان شهید مطهری برشمرد و افزود: به همین منظور برای تمام روزهای هفته عقیدتی سیاسی برنامه خاصی با محوریت بزرگداشت شهید مطهری پیش بینی شده است.

وی در مورد عناوین هفته معلم گفت: شنبه، هشتم اردیبهشت با نام گفتمان مطهر، شهید مطهری، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی؛ یکشنبه، نهم اردیبهشت اندیشه مطهر، شهید مطهری، تعلیم و تربیت، منزلت و حقوق زنان؛ دوشنبه، دهم اردیبهشت، مکتب مطهر، شهید مطهری، مکتب انقلاب و بسیج؛ سه شنبه، یازده اردیبهشت، مشق مطهر، شهید مطهری، پژوهش و تولید علم، چهارشنبه، دوازده اردیبهشت همایش مطهر شهید مطهری، قرآن، عترت و ولایت نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت نیز با عنوان یاد مطهر، شهید مطهری، شهدا و ولایت مداری و جمعه ۱۴ اردیبهشت فریاد مطهر، شهید مطهری، معنویت، مهدویت و قدس شریف نامگذاری شده است.

وی اظهار داشت: برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها پیرامون حجاب و کرامت زن و در رده های بسیج خواهران، تبیین آثار و خدمات شهید مطهری، تجلیل از پژوهشگران برتر، تجلیل از مقام معلم و بزرگداشت شهدای معلم از جمله برنامه های این هفته است.

سردار معروفی با بیان اینکه بزرگداشت مقام شهید مطهری در چهار منطقه پیش بینی شده است، گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت در محل شهادت، محل زادگاه، محل تدفین در حرم حضرت معصومه و حرم مطهر امام (ره) از جمله برنامه های این هفته است.

وی در ادامه گفت: تبیین اندیشه های شهید مطهری در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی که از سال ۴۳ آن را فریاد زد از دیگر برنامه های هفته عقیدتی سیاسی و بزرگداشت مقام معلم است.

معاون هماهنگ کننده بسیج با بیان اینکه یکی از دستاوردهای شهید مطهری تولید قدرت نرم بدون نگاه سیاسی، بومی و مذهبی است، یادآور شد: امروز دشمن اراده و قلوب ملت و جوانان ما را مورد هدف و تغییر ذائقه و افکار را در دستور کار قرار داده است که در مقابله با آن، اندیشه های شهید مطهری می تواند با امیدآفرینی و ایجاد نشاط در راستای وحدت و تولید قدرت موثر باشد و از بسیاری از اقدامات دشمن جلوگیری کند.

وی در ادامه ابراز کرد: اصحاب رسانه در این راه می توانند بیشترین کمک و حمایت از ترویج اندیشه های شهید مطهری را داشته باشند. از وظایف رسانه جهت دهی به افکار عمومی است که یکی از رسالت های اصلی آن محسوب می شود.

در ادامه این نشست، سردار شایانفر، معاون عقیدتی سیاسی بسیج با بیان اینکه شهید مطهری بنیانگذار فکری و اندیشه نظام اسلامی است، نیز گفت: شعار هفته عقیدتی سیاسی و بزرگداشت مقام معلم، بسیج، دفاع معرفتی و نشاط معنوی است که شهید مطهری به شایستگی در کسوت طلبگی در مقام انسانی وارسته و عالم و خودساخته گام برداشتند.

کد خبر 1760315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha