گره‌گشایی از مشکلات مردم باید در دستور کار شورا باشد

امام جمعه شهرستان خوی گفت: گره گشایی از مشکلات مردم و نیازهای اساسی در مصوبات و مقررات باید در دستور کار شورایی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت:  ۹ اردیبهشت روز شوراهاست؛ گره گشایی از مشکلات مردم و نیازهای اساسی در مصوبات و مقررات باید در دستور کار شورایی باشد، برای اینکه مردم این افراد را به عنوان مشاور امین انتخاب می‌کنند تا در روستاها و شهرها بتوانند نیازمندی‌های اساسی مردم را مد نظر قرار دهند و به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بتوانند از مشکلات اولویت دار مردم مثل ترافیک گره‌گشایی کنند.


وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید مردم را ولی نعمت خود بدانند و بزرگترین مردی که انقلاب ما مرهون وجودش است امام امت می باشد که می‌فرمود؛ به من اگر خادم بگویید خوشحال‌تر از اینم که به من رهبر بگویید.


امام جمعه خوی  اجتناب از نزاعهای سیاسی و تنش زا و به کار گرفتن تمام تلاش و توان در راستای خدمت بی منت به مردم را از دیگر وظائف شوراهای اسلامی دانست و ادامه داد:  حفظ روحیه‌ی امید و نشاط اجتماعی در میان مردم با رعایت اصل عدالت و توزیع عادلانه امکانات  از دیگر وظائف شوراهاست  و  بحمدلله در عرصه های فرهنگی کارهای بسیار خوبی در خوی انجام می شود. در راستای گسترش فضای سبز و پارکها و تنظیم خیابانها و معابر و کمربندی ها کارهای فاخری انجام شده است اما در برخی از مناطق شهر نیاز مبرم به نهال کاری، پارک و مراکز تفریحی، مراکز ورزش عمومی، پارک محله، گسترش فضای ورزشی، به ویژه فضای ورزشی ویژه بانوان، است.  


وی در ادامه به  ۱۰ اردیبهشت سالروز عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت:  این عملیات از آن عملیات هایی است که باید در کلاس‌های جنگ دنیا تدریس بشود و  بعد از ۵۷۶ روز اشغال خرمشهر با عملیات بیت‌المقدس که آغازش همین هفته است خرمشهر آزاد شد و نتیجه آن عملیات این توانمندی‌های امروز ما شد.


حجت الاسلام قاسم خانی اضافه کرد:  بر اساس بیانات رهبر انقلاب در قضایای اخیر ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و شکست هیمنه دشمن اثباب شد و مسئله اصلاً تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست. مسأله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد. مسأله شکست هیمنه اسرائیل جنایت‌کار است. مسأله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند.


وی به روز کارگر اشاره کرد و گفت: از منظر رهبر عزیز که در دیدار اخیر جامعه کارگری بیان کردند؛ وظایف قواها و دستگاه‌ها در قبال جامعه کارگران؛  تضمین امنیت شغلی،  مسئله بیمه‌ها و اجرا شدن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی،  ایمنی نیروی کار، ارتقای مهارت‌های شغلی می باشد.


امام جمعه خوی تاکید کرد: رهبر انقلاب وظایف جامعه کارگری را نیز ارزش دانستن کار، امانت دانستن کار، انجام محکم و متقن کار، انضباط و  احساس مسئولیت در محیط کار  عنوان کردند.


وی افزود:  ۱۲ اردیبهشت روز معلم و شهادت آیت الله مطهری است  و در عظمت معلم همین بس که همه ما وقتی به دنیا آمدیم هیچ چیزی بلد نبودیم معلم به ما یاد داد تا قرآن و مفاتیح و کتاب ها را بتوانیم بخوانیم این معلم در دل انسان یک چراغی را روشن کرد انسان را از جهل به دانایی رساند.


حجت الاسلام قاسم خانی عنوان کرد:  رهبر انقلاب دریک بیانی، در بحث معلمی شهید مطهری، فرمودند؛ آقای مطهری معلمی بزرگ است، برای دیروز، امروز و فردای کشور ما، شبهات اگر در ذهن فرزندان ما هست، به تصریح جناب آقای رحیم پور ازغدی ۸۰ تا ۸۵ درصد از شبهات امروز با کتابهای ۵۰ سال پیش شهید مطهری پاسخ داده می‌شود.


وی افزود:  شهید مطهری وقتی دیدند بعد از مشروطه غرب و شرق به جان اسلام افتاده‌اند غرب‌زدگان به‌صورت واضح دین را کنار می‌گذارند، دین‌زدایی می‌کنند و شرق زدگان اسلام را تفسیر التقاطی و مارکسیستی می‌کنند؛ ایشان با امداد الهی و کمک چهار معلم بزرگ خودشان امام، آیت الله بروجردی، علامه طباطبائی، میرزاعلی آقا شیرازی آمد و اسلام ناب محمدی را استخراج کرد و جامعه را سیراب کرد در مقابل شرق و غرب ایستاد این هنر بزرگ آقای مطهری است.

کد خبر 1760493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha