اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن در استان همدان

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه برنامه های قرآنی یکی از برنامه های محوری ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری در مساجد استان همدان است گفت: طرح مسجد، پایگاه قرآن از ابتدای امسال در استان اجرا شد.

حجت الاسلام علی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از همدان با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰۰  کانون فرهنگی و هنری در استان همدان گفت: تعداد بالایی از کانونهای فرهنگی و هنری در استان همدان پویا و فعال بوده و برنامه‌های مختلفی در طول سال به صورت مستمر در این کانون ها در حال انجام است.

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه برنامه های قرآنی یکی از برنامه های محوری ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری در مساجد استان همدان است افزود: طرح مسجد پایگاه قرآن از ابتدای امسال در استان اجرا شد.

 وی از اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن در ۱۰۲ کانون فرهنگی و هنری همدان خبر داد و تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، اُنس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

عزیزی استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

وی در ادامه به تولید سه مستند قرآنی کوتاه از فعالیت‌های پایگاه قرآنی مستقر در کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و گفت: همچنین هشت کرسی تلاوت نور ساخته شده  در اختیار کانون های مجری طرح قرار گرفت.   

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان همچنین با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت نیز برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در کانون های مساجد استان خواهیم داشت یادآور شد: تلاش می کنیم امسال  برنامه ها و جشن های باشکوهی نسبت به سال های گذشته در سراسر استان با همکاری ارگان ها و دستگاههای متولی استان برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به برگزاری دو جلسه با مسئولان استان همدان قرار شد برنامه های مختلفی نیز با همکاری ستاد هماهنگی کانونهای مساجد همدان  برگزار شود.

عزیزی برگزاری نشست های بصیرتی  و تجلیل از دختران خادم امام زاده ها در روز میلاد حضرت معصومه (س)، حضور خادمین حرم مطهر رضوی همراه با پرچم با اجرای برنامه های متنوع در شهرستان های استان، آزادی زندانیان غیر عمد با کمک خیرین و کمک به هزینه بیماران نیازمند در بیمارستان ها  و حمایت از بیماران سرطانی، ایجاد چایخانه رضوی در امامزاده عبدالله همدان و دیگر شهرستان ها را از برنامه های پیش بینی شده در استان همدان در دهه کرامت دانست.

کد خبر 1760525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha