جامعه به ارائه الگوی زن موفق جامعه اسلامی در فیلم و سریال‌ها نیاز دارد

پژوهشگر مسائل زنان و خانواده گفت: امروز به شدت نیاز داریم الگوی زن موفق در نظام و جامعه اسلامی را از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها به مخاطب نشان دهیم.

دکتر زهرا راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم گفت: متأسفانه در برخی آثار تلویزیونی و همچنین محصولات نمایش خانگی، چهره نادرستی از زنان جامعه اسلامی به تصویر کشیده شده و حال آن که ما زنان موفق و توانمند بسیاری در جامعه خودمان داریم که تلاش ها و سبک زندگی این ها چندان در عرصه هنر و رسانه مورد توجه قرار نگرفته است.

پژوهشگر مسایل زنان و خانواده افزود: از سوی دیگر در برخی سریال ها به خصوص در عرصه شبکه نمایش خانگی، رویکرد فمینیستی معمولاً غالب است و حال آن که نگاه آموزه های ناب اسلامی این رویکرد را برنمی تابد بلکه حفظ عزت و کرامت زن به عنوان یک انسان و کسی که محور تربیت نسل است مورد تأکید است.

وی همچنین گفت: ما نیاز داریم که بر اساس نگاه متعالی دین و مکتب و مذهب ما، شاهد تولید آثاری باشیم که در عین جذابیت های لازم برای مخاطب حاوی پیام های محتوایی ارزشمندی در راستای قوام خانواده باشد.

پژوهشگر مسایل زنان و خانواده گفت: بنابراین امروز به شدت نیاز به این داریم که الگوی زن موفق در نظام و جامعه اسلامی را از طریق فیلم ها و سریال ها به مخاطب نشان دهیم.

کارشناس و منتقد فیلم و سریال ادامه داد: دنیای مدرن غربی با رویکرد و نگاه فردگرایانه فمینیستی، زن را از دل سنت بیرون کشید و بسان مردان به او ثروت و قدرت داد، اما هویت زنانه اش را نابود کرد که در نتیجه آن خانواده نیز عملاً تضعیف شد و امروز بحران های متعدد فرهنگی و اجتماعی را شاهد هستیم که متأثر از اندیشه و سبک زندگی غربی است.

کد خبر 1760553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha