انتظارات جامعه قرآنی از مجلس دوازدهم

ابوالقاسمی با اشاره به نقش مجلس در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور گفت: تخصیص بودجه به فعالیت ها و برنامه‌های قرآنی اقدامی است که مجلس می‌تواند از طریق آن به حمایت مادی و معنوی از فرهنگ قرآنی کشور کمک کند.

احمد ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: بودجه خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی برای توسعه فعالیت های قرآن اختصاص یافته است که بسیار مطلوب است و در صورت جذب این میزان بودجه، اتفاقات خوبی در حوزه فعالیت های قرآنی رقم خواهد خورد.

قاری و حافظ قرآن کریم با اشاره به نقش مجلس در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور، افزود: میزان تخصیص بودجه یکی از عوامل تعیین کننده هر حرکتی می تواند باشد بنابراین مجلس شورای اسلامی می تواند با تخصیص بودجه به سازمان ها و نهادهای قرآنی و فرهنگی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم در حوزه فعالیت های قرآنی خاطرنشان کرد: تخصیص بودجه به فعالیت ها و برنامه های قرآنی اقدامی است که مجلس می تواند از طریق آن به حمایت مادی و معنوی از فرهنگ قرآنی کشور کمک کند.

ابوالقاسمی با اشاره به فعالیت های قرآنی اثرگذار در کشور، تصریح کرد: موسسات قرآنی تخصصی خوبی در کشور فعالیت می کنند اما همه آنها به دلیل نداشتن بودجه، رو به تعطیلی هستند بنابراین باید حمایت های خوبی از این موسسات قرآنی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بودجه خوبی به فعالیت های قرآنی و موسسات قرآنی اختصاص یافته است اما کافی نیست، تاکید کرد: باید برنامه ها و فعالیت های قرآنی در جامعه ساری و جاری باشد و این حق طبیعی جامعه است که از آموزه های قرآنی بهره مند شود.

مدیر مرکز آموزش قرآن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)خاطرنشان کرد: متاسفانه طی چند سال گذشته، بودجه های بسیار پایینی به موسسات قرآنی اختصاص یافته بود که فکر می کنم اصلا جذب هم نشد و این موضوع به موسسات فعال قرآنی کشور لطمه زد.

یادآور می شود، احمد ابوالقاسمی قاری و حافظ قرآن است که از سال ۶۶ جلسات قرآنی را راه اندازی کرده و در سال ۱۳۷۱ رتبه بین‌المللی قران را گرفته است. مدیر مرکز آموزش قرآن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و رئیس سابق رادیو قرآن می باشد و از جانبازان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است، از سال ۶۱ یعنی در ۱۳ سالگی‌اش وارد کلاس‌های قرآن شده است و به گفته خودش در مدت کوتاهی روان خوانی قرآن را یاد گرفته است. فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد علوم قرآنی است و دکتری رشته تلاوت را دارد و در برنامه محفل شبکه ۳نیز به داوری پرداخته است.

همچنین احمد ابوالقاسمی از داوران برنامه «محفل» شبکه سه بود که در «آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با حضور دکتر جبلی رئیس رسانه ملی، رئیس کمیسیون اصل نود و فراکسیون قرآن و عترت، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاون سیما، معاون حقوقی و امور مجلس و معاون صدای رسانه ملی، از وی تجلیل شد.

کد خبر 1760555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha