دستور برگزاری مجدد کنکور برای بازماندگان سیل در خراسان جنوبی صادر شد

عباس زاده گفت: دستور برگزاری مجدد کنکور برای بازماندگان سیل در خراسان جنوبی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز شنبه (۸ اردیبهشت) در برنامه زنده پرسمان اظهار داشت: روزهای بهاری متفاوتی از دو سه سال اخیر در خراسان جنوبی تجربه می کنیم و بارش های مناسبی هم امسال داشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی چندین سال از خشکسالی رنج می برد و این بارش رحمت الهی بسیار نوید بخش است، گفت: سال زراعی از مهر امسال تا پایان شهریور سال آینده است که از ابتدای سال زراعی جاری، متوسط بارش استان ۱۰۱ میلی متر است، که به دنبال همین بارش های اخیر (اسفند و فروردین) حاصل شده است.

وی گفت: میزان بارش ها متوسط در مدت مشابه سال گذشته ۹۴.۷ دهم میلی متر بوده است که حدود ۱۰ درصد افزایش بارندگی امسال داشته ایم اما هنوز به نسبت بارش ها در بلند مدت نرسیده ایم و باید به ۱۱۷.۶ دهم میلی متر برسیم.

وی تصریح کرد: ۱۴ درصد ما نسبت به دوره بلند مدت مشابه کاهش بارندگی داریم البته این بارش ها برای ما نوید بخش بود و امیدواریم سال زراعی پر رونقی را به دنبال داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به بارش های چند روز گذشته در استان، گفت: بیشترین بارش ها در حاجی آباد زیرکوه با ۶۷.۲ دهم میلی متر را داشتیم، پیش بینی های هواشناسی و دو مرحله هشدارهای سطح نارنجی از قبل صادر شده بود که در مناطقی از استان بارش شدید و سیلاب را داشته باشیم.

عباس زاده با بیان اینکه بازدیدها از روستاهای در مسیر سیل انجام شده است، عنوان کرد: مهمترین خسارت سیل به محورهای مواصلاتی بوده است و خسارت به سطح روستاها به واحدهای مسکونی و محل های نگهداری دام ها و خسارت های بخش کشاورزی هم زیاد بود.

عباس زاده تصریح کرد: تیم های ارزیاب از روز گذشته در محل حاضر و فرم های خسارت را تکمیل می کنند و خسارت ها برآورد و در روزهای آینده جمع بندی و اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به بازماندگان کنکور در سیل زیرکوه، گفت: از ساعت ۵ صبح روز حادثه؛ ما دغدغه حضور دانش آموزان برای حضور به موقع در کنکور را داشتیم و تمهیداتی هم اندیشیده شد اما تعدادی دانش آموز گرفتار سیلاب شده بودند و دو طرف جاده را سیل برده بود و امکان هر اقدام نبود و هلی کوپتر هم جوابگوی حجم دانش آموزان نبود و به زمان کنکور هم نمی رسیدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: بلافاصله گزارش بازماندگان کنکور اطلاع رسانی شد و استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان سنجش صحبت و دغدغه دانش آموزان ارائه شده بود و دیروز هم اعلام شده بود که ظرف یکی دو هفته آینده آزمون مجدد از بازماندگان کنکور برگزار خواهد شد.

عباس زاده تصریح کرد: آزمون مجدد کنکور در سطح ملی بی سابقه است و خوشحالیم که مشکل بازماندگان کنکور استان حل شد.

وی تصریح کرد: استان خراسان جنوبی پهناور و حوزه آبریز استان وسیع است و برای مدیریت آن، نیاز به تدابیر ویژه دارد، البته سدها و بندهای خاکی و سازه های آبخیزداری برای مدیریت سیلاب و تامین آب در حال انجام است.

عباس زاده با اشاره به بیمه واحدهای مسکونی و کارگاهی و مزارع کشاورزی، گفت: حدود ۲ هزار بیمه گذار در شهر حاجی آباد داریم که کارشناسان بیمه، فرم ها را تکمیل و خسارت ها به حساب مردم واریز می شود.

وی گفت: بنیاد مسکن در حال برآورد خسارت بخش مسکن مردم است و کمک بلاعوض و تسهیلاتی برای بازسازی واحدهای مسکونی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1760580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha