لزوم توسعه مدارس هیات امنایی در مازندران

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است، گفت: در آموزش و پرورش نیاز به تبیین بسیار خوب کما و کیفا داریم، مدارس هیات امنایی را توسعه داده و طرح امین را جدی بگیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم استان، با بیان اینکه اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: برون سپاری تعلیم و تربیت با ایجاد مدارس غیر انتفاعی مشکلاتی را ایجاد کرده که خلاف امانت داری در نظام تعلیم وتربیت می باشد.

وی افزود: وجود ۷۰۰ مدرسه غیرانتفاعی با حضور ۱۰۰هزار دانش آموز و حضور ۴۲۶هزار دانش آموز دیگر در مدارس دولتی، نشان از امانت را به دیگران دادن دارد که کار درستی نیست.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید دولتی باشد و همه ی جامعه فرهنگیان باید به بخش دولتی برگردند، خاطرنشان کرد: اینطور نباید باشد که کسانی که پولدار هستند به مدارس غیردولتی بروند و کسانی که چیزی ندارند به مدارس دولتی بیایند، همان بلایی که بر سر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آمده است.

وی با بیان اینکه برون‌سپاری در هر جای دیگری اگر درست باشد در بخش تعلیم و تربیت به هیچ وجه پذیرفته نیست، گفت: مباحث تعلیم و تربیت باید توسط آموزش و پرورش  کما و کیفا بین فرهنگیان و کادر مدارس استان تبیین شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تبیین باید مطابق ذائقه مخاطب صورت بگیرد، ادامه داد: مدارس به موضوع پرورش توجه ویژه داشته باشند، همانطور که قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده، پرورش مهمتر از تعلیم است.

وی بیان کرد: مدارس هیات امنایی از ولایت و قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست، باید حساب شده باشند، در عین اینکه دولتی هست برنامه‌های، اخلاقی فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای را باید برای دانش آموزان داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی لائینی به نقش خانواده در بحث تربیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: به وسیله خانواده‌ها می‌توانیم در تربیت فرزندان موفق‌تر باشیم به‌خصوص آنهایی که در راستای سیاست جمهوری اسلامی پای کار هستند و بقیه را می‌توان با همان سیاست جهاد تبیین همراه کرد.

وی با اشاره به همکاری حوزه و آموزش و پرورش، برلزوم توجه بیش از پیش به طرح امین تاکید کرد و افزود: وضع مدارسی که امین دارند سنجیده شود، ضعف‌ها مشخص و برطرف شود.

کد خبر 1760691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha