مطهری فرضیه «دین افیون جامعه» را ابطال کرد

حجت الاسلام و المسلمین فاضل گفت: آیت الله مطهری در زمانه ای که حزب توده و جریانات سوسیالیسم و کمونیسم در کشور رشد و نمو کرده بود و در شرایطی که دین در دانشگاه ها، افیون جامعه تلقی می شد، ایشان کرسی طرفداری از دین و علم را بلند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین فاضل، امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از اساتید حوزه های علمیه خواهران استان تهران که در تالار شیخ صدوق واقع در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفت و افزود: امیدواریم با الهام از تعالیم آن امام بزرگوار و تاسی از ائمه اطهار (ع) با ترویج علم و علم آموزی موجب اعتلای اسلام باشیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار آیت الله مطهری گفت: در واقع روز معلم سالروز بزرگداشت یک مرد بزرگ که نام استادی و معلمی برازنده ایشان الی الابد خواهد بود.

وی با تاکید بر بازخوانی سیره و شیوه تعلیم و تربیت آیت الله مطهری، خاطرنشان کرد: بازخوانی سیره و روش تعلیمی و تربیتی مرحوم علامه مطهری می تواند معلمان را به الگوی خوبی برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به تعابیر امام (ره) درخصوص آیت الله مطهری، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تعبیر «استاد» را در مورد آیت الله مطهری بیان می کنند.

وی افزود: آیت الله مطهری، پرکار و پرتلاش بود و برای رسیدن قله هایی که خود باور داشت ثابت قدم بود بنابراین باید با الگوگیری از ایشان در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت یک عبد و انسان به تمام معنا برای رسیدن به خدا تربیت کنیم.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به سیره علمی و عملی آیت الله مطهری گفت: آیت الله مطهری زمانی که از قم به تهران هجرت کرد؛ از فرصت حضور در تهران به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

وی با اشاره به شرایط سیاسی و مذهبی دوره آیت الله مطهری، خاطرنشان کرد: آیت الله مطهری در زمانه ای که حزب توده و جریانات سوسیالیسم و کمونیسم در کشور رشد و نمو کرده بود و در شرایطی که دین در دانشگاه ها، افیون جامعه تلقی می شد، ایشان کرسی طرفداری از دین و علم را بلند کرد.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به نقش آیت الله مطهری در پاسخگویی به شبهات دینی و رد شبهات مطرح شده از سوی جریانات مختلف، تصریح کرد: آیت الله مطهری عالمی شجاع و به روز بود و به یکی از استوانه های دفاع از حکمت و فلسفه در کشور تبدیل شد.

وی با اشاره به آثار متعدد آیت الله مهطری، تاکید کرد: این عالم دینی که آثاری چون «خدمات متقابل ایلام و ایران»،« نظام حقوق زن» را نوشته است و در مقابل جریان های نوبنیاد قرار گرفته و با آنها مقابله می کند در شرایطی که احساس می کند در ادبیات دینی کودکان خلاء وجود دارد؛ برای کودکان متاب می نویسد و حاصل آن می شود «داستان راستان». 

حجت الاسلام فاضل افزود: در شرایط کنونی که بیشترین حمله و هجمه علیه اسلام وجود دارد به عالمانی از جنس آیت الله مطهری نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از نهادها در خدمت نظام تعلیم و تربیت است و انتظار داریم دانش آموختگان و طلبه هایی که از حوزه های علمیه فارغ التحصیل می شوند هم وزن شهید مطهری باشند.

حجت الاسلام فاضل، نظام تعلیم و تربیت را اساسی ترین و کانونی ترین نهاد کشور برشمرد و گفت: نعمت امنیتی که جمهوری اسلامی ایجاد کرده و برخورداری از امکانات، مدارس و معلمین و اساتید خوب همه باید انگیزه ای مضاعف برای اعتلای تعلیم و تربیت و پرورش عالمان دینی باشد. امروز نظام انگیزشی باید به یک دغدغه جدی برای نظام تعلیم و تربیت تبدیل شود تا بتوانیم به قله های رفیع دست یابیم.

کد خبر 1761235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha