سینما فضای شناخت امام رضا(ع) را برای مخاطب فراهم کند

یک کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه در تولیدات سینمایی باید برای مخاطب فضایی ایجاد کنیم که امام رضا(ع) را در کنار خودشان درک کنند، گفت: پاسخگویی به پرسش‌های نسل جدید، آنها را به فرهنگ زیارت نزدیک می‌کند.

«محمدحسین لطیفی»، کارگردان مطرح سینما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان و در پاسخ به این سئوال که چگونه می‌توانیم فرهنگ رضوی را در قالب فیلم به مخاطبان ارائه بدهیم و از این فرهنگ خرافه زدایی کنیم؟، اظهار کرد: من در یک کلام نمی‌توانم این موضوع را بیان کنم ولی مثال ساده‌ای می‌زنم، وقتی من می‌خواهم راجع به قرآن صحبت کنم در قالب زندگی امروزی می‌روم و  در «صاحبدلان» قصه‌ام را به روز می‌کنم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «نردبام آسمان» افزود: باید برای بینندگان امروزی فضایی را ایجاد کنیم که امام رضا(ع) را در کنار خودشان درک کنند، این فرهنگی که از آن صحبت می کنیم، شیوه و روشی دارد که در آن ایثار، محبت، گذشت، توکل وجود دارد. همه این ارزش‌ها نشان می‌دهد که در جایی از این کشور پناه امنی وجود دارد که در شرایط سخت و دشوار می توانید به آن توکل کنید و آرامش و اطمینان برسید.

لطیفی با بیان اینکه سیره و منش امام رضا(ع) جلوه اوصاف خداوند است، خاطر نشان کرد: وقتی در فضای بارگاه امام رضا(ع) قرار می‌گیرید،  نوایی را می‌شنوید، احساس آرامش می‌کنید، آن زمان با خود می گویید با مشکلاتم کنار می‌آیم.

وی ادامه داد: همه این‌ حس‌ها باید در تعامل با فضای درام اتفاق بیفتد و منتقل شود.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «سنجرخان» در پاسخ به این سئوال که چگونه می توان در قالب درام نسل جدید را با فرهنگ زیارت مانوس کرد، گفت: ما پاسخی به پرسش‌های نسل جدید ندادیم، تاکید دارم که باید پاسخ این نسل داده شود، باید کارهایی ساخته شود که پاسخ پرسش‌های آنها باشد. به آنها موقعیت بدهیم و با آنها گفتگو و صحبت کنیم. چون این اتفاق رخ نداده است، آنها متاسفانه دور شدند.

لطیفی درباره اینکه با چه مدیایی می شود نسل جدید را جذب فرهنگ رضوی کرد، گفت: سینما و فیلم می تواند در این امر تاثیرگذار باشد.

پایان پیام/

کد خبر 1761358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha