گوترش خواستار دستیابی به توافقی برای پایان دادن به «رنج» غزه شد

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که بار دیگر از اسرائیل و حماس درخواست می‌کنم که فورا اقدامات لازم را برای پایان دادن به رنج غزه انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از اسرائیل و حماس خواست فورا اقدامات لازم را انجام دهند و برای پایان دادن به «رنج» در نوار غزه به توافق برسند.

در  بیانیه  دبیرکل سازمان ملل متحد در روز دوشنبه در خصوص تحولات خاورمیانه آمده است: گوترش نگرانی عمیق خود درباره نشانه‌هایی مبنی بر قریب الوقوع بودن عملیات گسترده نظامی در رفح را ابراز کرد.

وی گفت: ما در حال حاضر شاهد تحرکات مردمی هستیم که بسیاری از آنها در وضعیت ناامید کننده انسانی قرار دارند و بارها آواره شده اند.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: حفاظت از غیرنظامیان در حقوق بین‌الملل بشردوستانه «بیشترین اهمیت» دارد.

صبح روز دوشنبه، اسرائیل آغاز عملیات نظامی در شهر رفح را اعلام کرد و به ۱۰۰ هزار فلسطینی هشدار داد که شرق شهر را به زور  تخلیه کنند و به جنوب نوار غزه بروند.

عصر دوشنبه، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که پیشنهاد آتش بس و تبادل اسرا که توسط حماس تصویب شده است، «به دور از الزامات» آنهاست.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای که پس از جلسه شورای جنگ منتشر شد، افزود: اسرائیل هیئتی را به قاهره می‌فرستد تا امکان دستیابی به توافق بر سر شرایط قابل قبول  در مورد تبادل اسرا را فراهم کند.

کد خبر 1762099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha