توانمندسازی دختران در طرح ملی یاس

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: توانمند سازی فکری، فرهنگی، امدادی و مهارتی دختران از دستاوردهای طرح ملی یاس در مشهد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در همایش ملی یاس در مشهد گفت: سرپرست بیش از یک میلیون و دویست هزار از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد بانوان هستند.

وی افزود: طرح یاس با پیشنهاد کمیته امداد و همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر شکل گرفته و در آن بانوان تحت پوشش این نهاد آموزش‌های لازم در بحث‌های مختلف امدادی را فرا گرفته اند.

وی گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر از دختران کمیته امداد هم در خانه‌های هلال مختلف سراسر کشور دوره‌های مهارتی را  آموزش دیده اند  از این رو از خانه هلال می‌توان به عنوان خانه تربیتی نام برد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: برکات زیادی در طرح یاس وجود داشته که به دنبال آن هستیم تا به صورت گسترده‌تر این طرح اجرا شود.

 ۲۶ هزار نفر در طرح ملی یاس حضور دارند

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این برنامه گفت: طرح ملی یاس با هدف توانمندسازی فکری، فرهنگی، امدادی و مهارتی دختران  مشترک بین کمیته امداد و جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

وی افزود: مخاطبان این طرح که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است، دختران رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی گفت: هم اکنون ۲۶ هزار نفر در طرح ملی یاس حضور دارند که بیش از ۷ هزار نفر از این تعداد با استقرار در هزارو  ۵۱۰ خانه هلال احمر در سراسر کشور  و شرکت در برنامه‌های آموزشی امداد و نجات، مهارت‌های کسب و کار و  موضوعات بصیرتی، خدمات امدادی و آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به آحاد جامعه آموزش می‌دهند.

در حاشیه همایش دستاوردهای طرح ملی یاس در مشهد نمایشگاهی از توانمندی‌های کسب و کاری دختران این طرح هم برای بازدید عموم فراهم شده است.

در پایان این همایش از ۲۰ منتخب کسب و کار طرح یاس تجلیل شد.

پایان پیام/

کد خبر 1762175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha